سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

استخدام تدریجی نیروهای حق‌التدریسی|شرکت در ‌آزمون ‌و کسب نمره حدنصاب شرط استخدام

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از رفع ابهامات در نحوه استخدام نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریسی و پیش دبستانی‌ها خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس با تعیین تکلیف این نیروها موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی با بیان اینکه نمایندگان با تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریسی و پیش دبستانی‌ها موافقت کردند اظهار داشت: تقریباً بیش از ۳۰ هزار نفر از این نیروها زمان و سنوات آن‌ها از سال ۹۰ مشخص نشده بود و  ابهاماتی وجود داشت که در جلسه دیروز مجلس برطرف شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی برنامه‌ای است که برای نحوه جذب آنان تدارک دیده شده است.

عباسی با بیان اینکه یکسری دوره آموزشی نیز برای حق‌التدریسی‌ها در دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و در نهایت امر این دسته از نیروها جذب آموزش و پرورش می‌شوند تصریح کرد: هر کسی که حتی از هوش متوسطی برخوردار باشد نیز با شرکت در این آزمون استخدامی و کسب نمره حدنصاب می‌تواند جذب و استخدام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس تا پیش از این در استفساریه نمی‌توانستند برای قانون تعیین تکلیف کنند ابراز داشت: در حال حاضر ابهامات موجود برطرف شده است تا آن عده‌ از نیروهای خرید خدمات آموزشی حق‌التدریسی و پیش دبستانی که باقی‌ مانده بودند به تدریج استخدام شوند.

وی تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سر و سامان دادن به وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگیان از اقشار تأثیرگذار و زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند و تعیین تکلیف و جذب نیروهای حق‌التدریسی، آموزش‌دهنده‌ها و پیش‌دبستانی‌ها باید در اسرع وقت انجام شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تأمین نیروهای خود در برخی از رشته‌های تحصیلی باید اعلام فراخوان عمومی کند خاطرنشان کرد: به موجب این فراخوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و یا نیروهای تربیت شده دانشگاه فرهنگیان می‌توانند جذب مجموعه آموزش و پرورش شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن ابراز امیدواری از تخصیص منابع مالی و اعتبارات یاد شده توسط دولت برای اجرای طرح‌ رتبه‌بندی عنوان کرد:‌ با مجموعه اعتباراتی که دولت در بحث جذب معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها و آموزش دهنده‌ها در نظر گرفته است امیدواریم بخشی از دغدغه‌های فرهنگیان کشور برطرف شود.

نمایندگان در نشست علنی دیروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) مجلس شورای اسلامی جهت تأمین نظر شورای نگهبان به اصلاحات اعمال شده در طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریسی و پیش دبستانی موافقت کردند.

Share