انتقاد رسول فرخی از پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان

از ۴۰ سال انتظار برای احداث سد دیلمان تا تبدیل جاده سراوان به سیاهکل به اتوبان مرگ

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با برشمردن پروژه‌های وعده داده‌شده و ناتمام در حوزه انتخابیه مذکور خواستار توجه جدی مسئولان نسبت به آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رسول فرخی میکال در گفتگو با فارس با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان، اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۵۰۰ پروژه ناتمام داریم که باید همتی مضاعف جهت به سرانجام رساندن آن‌ها به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه وضعیت استان گیلان به‌گونه‌ای است که در آن حوادث جاده‌ای فراوان و نگهداری از زیرساخت‌های حمل‌ونقل مشکل، است، افزود: باید از ظرفیت گیلانی‌هایی که در هیئت دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مسؤولیت دارند جهت کمک به رفع مشکلات استان استفاده مناسب شود.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با تأکید بر ضرورت توجه جدی مسؤولان به پروژه‌های عمرانی شهرستان لاهیجان، گفت: مسؤولان اجرایی جهت به سرانجام رساندن پروژه میدان گیل لاهیجان و جاده بام سبز لاهیجان به دریا که یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان است، اهتمام بورزند.

فرخی با اشاره به چالش‌های روستائیان ازجمله در سیاهکل بیان کرد: فرسودگی و مشکلات راه‌های روستایی بخش رودبنه لاهیجان یکی از مسائلی است که مردم از آن به‌شدت گله‌مند هستند.

وی با اشاره به حوادث فراوان جاده سراوان به سیاهکل، گفت: این جاده در بین مردم به اتوبان مرگ شهرت پیداکرده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را در آن ازدست‌داده‌اند.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده طولانی‌مدت مسؤولان نسبت به چهار بانده کردن محور سیاهکل به بازکیاگوراب، تصریح کرد: پروژه چهار بانده کردن محور سیاهکل به بازکیاگوراب یکی از طرح‌هایی است که سال‌ها مردم لاهیجان و سیاهکل منتظر انجام آن هستند اما تاکنون اقدام قابل‌توجهی در خصوص این پروژه انجام‌نشده است.

فرخی با اشاره به نا ایمن بودن جاده سیاهکل به دیلمان، افزود: این محور مواصلاتی علاوه بر غیر ایمن بودن با مشکلاتی ازجمله رانش و ریزش جاده و تردد ماشین‌های کارخانه سیمان مواجه است و باید اقدام مناسبی برای حل این مشکل انجام شود.

وی با اشاره به رانش زمین در شهر دیلمان نیز گفت: براثر رانش زمین در شهر دیلمان ۱۵ خانوار خسارت‌دیده‌اند و علیرغم بازدید مسؤولان مدیریت بحران از محل وقوع رانش، تاکنون اقدام مناسبی انجام‌نشده است.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه بیش از ۴۰ سال است مردم دیلمان منتظر احداث پروژه سد دیلمان هستند، گفت: اگر این سد احداث شود دیلمان این ظرفیت را دارد که بخش عمده حبوبات موردنیاز استان و بخش قابل‌توجهی از حبوبات موردنیاز کشور را تولید کند.

Share