آیت الله فلاحتی در دیدار جمعی از معلمان برتر گیلان:

از معلمان بازنشسته‌ای که ایده‌پرداز هستند، استفاده شود | تقدیر از معلم نمونه آستارایی

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود بازنشستگان معلم در جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولان از معلمان بازنشسته ای که در مسیر ایده پردازی هستند و ایده های خوبی دارند، استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیران آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برتر استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری و تبریک این هفته به معلمان اظهار کرد: از تلاش معلمان در راستای تدریس به دانش آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی می کنم.

وی به بیان فضائل مقام معلم در دین اسلام اشاره کرد و افزود: معلم و شهید دو گروهی هستند که در قیامت به اندازه یک امت محشور می شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش حیاتی معلمان در حیات علمی جامعه، بیان کرد: حیات انسان به تدریس مربی دانش آموخته است به ویژه اینکه در این تدریس هر روز نوآوری باشد.

آیت الله فلاحتی بر نگه داشتن حرمت استاد و معلم تاکید کرد و گفت: هر کسی می خواهد عمر، مال و علمش برکت داشته باشد باید به استادش احترام کند.

وی با بیان اینکه هر کسی با علم و دانشن رابطه داشته باشد پیر نمی شود، تصریح کرد: به کتاب باید احترام کرد ضمن اینکه اینترنت بدون معلم هیچ است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار توجه ویژه به عمق راهبردی جایگاه معلم شد و اظهار کرد: توجه به حقوق و جایگاه معلمان مهم است بنابراین تمام متولیان باید به جایگاه والای معلم توجه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه معلمانی که در عرصه دانش تلاش جهادی می کنند باید مورد تقدیر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: کسی که به هنگام تلاش می کند یک ارزش است و باید تقدیر شود.

وی به وجود گرایش های جناحی و سیاسی بین معلمان اشاره کرد و یادآور شد: مادامی که خط قرمزهای انقلاب، نظام، ارزش ها و رهبری رعایت شود، داشتن گرایش های فکری و سیاسی مانعی نیست بلکه موجب بالندگی جامعه می شود ضمن اینکه شایسته سالاری در این عرصه مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معلمان نباید کار علمی را رها کنند، تصریح کرد: حیات انسان به دانش است و کسی که در سراچه علم نیست، اصلا حیات ندارد بنابراین کسی زنده است که در سایه دانش ادامه حیات می دهد.

آیت الله فلاحتی، خواستار کارآفرین بار آوردن دانش آموزان توسط معلمان شد و بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی در عرصه دانشگاه ها و مدارس رشد و شکوفایی داشتیم اما به دلیل اینکه در رژیم گذشته عقب ماندگی ها بسیار بود، باید میان بر بزنیم.

وی با اشاره به وجود بازنشستگان قشر معلم، یادآور شد: مسئولان از معلمان بازنشسته ای که در مسیر ایده پردازی هستند و ایده های خوبی دارند، استفاده کنند.

۹۸ درصد مدارس گیلان به شبکه آموزش شاد متصل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نبوده و معلمان همواره تلاش کردند با وسایل مختلف با دانش آموزان ارتباط داشته باشند.

نادر جهان آرای با بیان اینکه ۹۸ درصد از مدارس و مدیران آموزش و پرورش گیلان به شبکه آموزش شاد متصل هستند، تصریح کرد: تعدادی از دانش آموزان به دلیل نبود ارتباط و نداشتن سخت افزار لازم نمی توانند به شبکه آموزش شاد متصل شود و برای این دانش آموزان محتوای آموزشی آماده شده و به آنها عرضه می شود.

در جلسه مذکور، از ۷ معلم برتر گیلان به ویژه معلم نمونه و وظیفه شناس آستارایی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

Share