حضور سرپرست اداره کل راهداری و مدیرکل بحران در شهرستان فومن؛

از لزوم نصب ۵ کیلومتر گاردریل تا تسریع در عملیات احداث پل و تجهیز ماشین آلات

محسنی گفت: مجموعه برآوردها حاکی از این است که به ۵ کیلومتر گاردریل برای نقاط حادثه خیز شهرستان به ویژه در ماسوله نیازمندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک رسیدگی به مسائل و مشکلات راه های روستایی، اصلی و پل های آسیب دیده شهرستان فومن با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، علیپور سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و اسلامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در دفتر فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسنی در این جلسه با بیان این که مسئولین شهرستان با تلاش شبانه روزی جهت بهبود وضعیت زیرساخت های موجود و موارد آسیب دیده در شهرستان در اثر حوادث طبیعی و بحران تلاش می کنند، گفت: مجموعه برآوردها حاکی از این است که به ۵ کیلومتر گاردریل برای نقاط حادثه خیز شهرستان به ویژه در ماسوله، نصب علائم هشدار دهنده و خط کشی به طول ۲۰۰ کیلومتر جهت ایمن سازی معابر اصلی نیاز داریم.
محسنی با بیان این که شهرستان فومن دارای چند پل آسیب دیده و تخریبی در روستاهای کلفت، سیدآباد، خسروآباد، قلعه رودخان، شفیع محله گشت رودخان و گوراب پس پایین است، بر تسریع در تکمیل احداث پل کلفت، قلعه رودخان و سیدسرا تاکید کرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نیاز به روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان، افزود: در مجموع به بیش از ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت برای راه های بیش از ۲۰ نقطه در سطح شهرستان نیاز است.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که رانش دیواره محور گشت رودخان در دو نقطه نیازمند رسیدگی و اقدام است، گفت: رانش در محور فومن به ماسوله و فومن به قلعه رودخان و همچنین مشکلات در جاده خالصان در دو نقطه نیازمند تامین اعتبار هستند.
وی در انتها با تاکید بر نیاز شهرستان به تجهیز بیشتر و تقویت امکانات دستگاه های متولی، خواستار تحویل دستگاه لودر برای شهرستان شد که در سال گذشته مبلغ ۱ میلیارد تومان از محل کمیته برنامه ریزی تامین اعتبار شده بود.

بین نیازها و امکانات تناسبی نیست

سرپرست اداره کل راهداری در این جلسه مشترک، با اشاره به این که بین نیازها و امکانات اداره کل راهداری تناسب وجود ندارد، افزود: باید برنامه اجرایی را با وضعیت منابع موجود تطبیق دهیم.
علیپور با اشاره به مشکلات پل کلفت افزود: این اداره کل نسبت به اعزام نماینده تام الاختیار خود جهت بررسی وضعیت و نظارت بر عملیات اجرایی و انجام کار اقدام خواهد کرد.
وی در ادامه در رابطه با گاردریل مورد نیاز شهرستان فومن افزود: با نظر راهداری شهرستان و با اولویت نقاط حادثه خیز و رانشی، گاردریل لازم در اختیار شهرستان قرار بگیرد.
سرپرست اداره کل راهداری استان درخصوص نیاز شهرستان برای مسیرهای گردشگری، اظهار کرد: پس از تعیین مسیرها از سوی شهرستان، اقدامات لازم انجام شود.
وی همچنین با تاکید بر ویژگی های شاخص گردشگری شهرستان فومن، بر لزوم خط کشی راه های منتهی به ماسوله تاکید کرد.
علیپور افزود: به منظور پیشگیری از تخریب پل های ماکلوان، باغبانان، لولمان و کردمحله، این اداره کل از محل اعتبارات مواد ۱۶ و ۱۷ مدیریت بحران، نسبت به ترمیم پل ها اقدام خواهد کرد.
وی در ادامه، از تعهد این اداره کل برای انجام روکش آسفالت راهدهای روستایی در قالب طرح جابر و همچنین خرید لودر برای شهرستان خبر داد.

پیمانکاران ناتوان معرفی نشوند

اسلامی، مدیرکل بحران استان گیلان با اشاره به این که ۱۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵میلیارد تومان اعتبار این اداره کل جهت انجام خدمات توسط اداره راهداری اختصاص خواهد یافت، از تعهد این اداره کل به رسیدگی به پروژه های اضطراری به ویژه پل ها و موارد اولویت دار معرفی شده توسط شهرستان ها خبر داد‌.
وی افزود: اداره کل مدیریت بحران استان پیگیری لازم را جهت تامین اعتبار برای پیشگیری از تخریب پل های ماکلوان، باغبانان، لولمان و کردمحله از محل اعتبارات ملی، انجام خواهد داد.

حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان در این جلسه با انتقاد از عدم تحقق برخی تعهدات اداره کل راهداری در شهرستان، تاکید کرد: مساله راه ها و پل ها در شهرستان فومن بسیار حیاتی است و مشکلات مردم با عدم تکمیل بازسازی و احداث پل های تخریب شده افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این که پیمانکاران ناتوان و فاقد منابع لازم نباید برای انجام پروژه های مهم شهرستان معرفی شوند، خواستار محول کردن پروژه های استان و شهرستان به پیمانکاران بومی شد تا دسترسی به آن ها و پاسخگویی آسان باشد.

در پایان این جلسه، مسئولین از پروژه های چند نقطه شامل روستاهای کلفت، کیش رودبار، سیدآباد و قلعه رودخان بازدید کردند.

Share