در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک؛

از تاکید شیرزاد بر فازبندی هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی تا انتقاد عبدالهی از مدیران شهرداری

حامد عبدالهی با انتقاد از نحوه عملکرد برخی از مدیران افزود: برخی از مدیران در طول روز زمان کمی را برای انجام وظیفه خود در شهرداری میگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضا و مشاورین کمیسیون ترافیک و مدیران شهرداری برگزار گردید.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اهمیت هوشمند سازی چراغ‌های راهنمایی در شهر تصریح کرد: چراغ های کنترل ترافیک یکی از اصلی ترین ارکان در نظم دهی ترافیک شهر است که در جهت کاهش ترافیک، کاهش تصادفات، رفت و آمد ایمن عابران پیاده، کاهش میزان سوخت و کاهش آلودگی تاثیر گذار می‌باشد.

حامد عبدالهی با اشاره به ناکارآمد شدن بسیاری از چراغ های راهنمایی موجود در زمان نوسانات ترافیکی در شهر بیان کرد: تمام شهرهای توسعه یافته از چراغ های هوشمند در سطح شهر استفاده می کنند که شهر رشت نیز به دلیل تراکم بالا و ترافیک در شهر نیاز به این اقدام دارد ولی در اجرا باید شرایط بومی شهر رشت و بافت مختص به هر میدان و یا تقاطع، کاربری و جاذبه سفر هر کدام از آن ها باید در طراحی لحاظ گردد.

هوشمندسازی چراغ های راهنمایی فازبندی شود

فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان برای شهروندان در خصوص هوشمند سازی چراغ‌های راهنمایی تصریح کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری از دوره چهارم تا به اکنون رفع معضل ترافیک در شهر است که متاسفانه هر بار با موانعی مانند مشکلات اقتصادی به سرانجام نرسید اما اکنون برای اولین بار برای رفع این مشکل مشاور گرفته شد ولی برای اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی شهر بتوانیم هوشمندسازی چراغ های راهنمایی را عملیاتی نماییم باید این پروژه را فاز بندی نمود تا مردم شهر حداقل در چند منطقه از این امکان برخوردار شوند.

حسن هادی زاده مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی در کاهش ترافیک افزود: یکی از ارکان کاهش ترافیک در شهر هوشمندسازی چراغهایی راهنمایی است که در این سال ها مغفول مانده بود که با توجه به اهمیت این موضوع در سال قبل برای این پروژه مشاور گرفتیم و در فاز اول برای هوشمند سازی دو کریدور با بودجه ۱/۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان برای اجرا در سال جاری برنامه ریزی شده است.
در ادامه مطالعات انجام شده توسط مشاور شهرداری در خصوص هوشمندسازی چراغ های راهنمایی به سمع و نظر اعضای جلسه رسید و موارد مربوط به این امر بررسی شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در خصوص لایحه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در سال ۱۳۹۹ خاطر نشان کرد: شهرداری در حال حاضر از وجود افراد دغدغه مند که با فکر و ایده بتوانند به شهرداری در خصوص افزایش درآمد کمک نمایند در مضیقه است. در حال حاضر برای هر نرخ گذاری در شهرداری به نظر کارشناسی دادگستری مراجعه می شود در حالی که با ایجاد انگیزه در پرسنل می توان آن ها را به سمت ارایه راهکار و ایده های جدید برای افزایش نرخ ها و در ادامه افزایش درآمد در شهرداری سوق داد.
حامد عبدالهی با انتقاد از نحوه عملکرد برخی از مدیران افزود: برخی از مدیران در طول روز زمان کمی را برای انجام وظیفه خود در شهرداری میگذارند و کارها را به افراد دیگر می سپارند، تا زمانی که افراد با تعصب و انگیزه را سرلوحه کار خود قرار ندهند نتیجه مناسبی حاصل نخواهد شد.

در ادامه جلسه برخی از ردیف های تعرفه بهای خدمات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بررسی شد.

Share