در بین دانشگاه‌های جامع کشور؛

ارتقای جایگاه دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹

دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دانشگاه گیلان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری شد.

بر اساس نتایج منتشر شده رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام “Islamic World University Ranking” در سال ۲۰۱۹، ۴۳ دانشگاه از ایران در میان ۲۴۸ دانشگاه از ۲۴ کشور در لیست مربوطه حضور دارند که دانشگاه گیلان در میان ۲۳ دانشگاه جامع کشور موفق به کسب رتبه نهم کشوری و رتبه ۱۲۵ – ۱۰۱ در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که دانشگاه گیلان در سال ۲۰۱۸ در بین ۱۶ دانشگاه جامع کشور رتبه دهم این نظام رتبه بندی را به خود اختصاص داده بود.

شایان ذکر است در “رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC”، دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل ۸۰۰ مدرک در طول سه سال اخیر در پایگاه وب آو ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند. اطلاعات این رتبه‌بندی از پایگاه‌های اطلاعاتی بین المللی USPTO، WoS ،Incite گرد‌آوری شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش (با وزن۶۰ درصد)، نوآوری (با وزن ۱۵ درصد)، آموزش (با وزن ۱۰ درصد) و فعالیت‌های بین‌المللی (با وزن ۱۵ درصد) در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

Share