فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

اراضی ملی ۱۳۶ میلیارد تومانی در «چمخاله» رفع تصرف شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش چمخاله شهرستان لنگرود به ارزش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش چمخاله شهرستان لنگرود به ارزش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در نوار ساحلی بخش چمخاله شهرستان لنگرود، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه نماینده اداره راه و شهرسازی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ۱۷۰ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تشکیل پرونده قضائی در این راستا بیان داشت: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی تصریح کرد: متصرف ۵۹ ساله هیچگونه مدارکی دال بر مالکیت این اراضی ندارد که با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ارضی تصرف شده را هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

Share