به مناسبت سالروز شهادت جنگلبان مبارز با قاچاقچيان چوب و غارتگران جنگل

ادای احترام مدیر کل و محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به مقام شهید ناصر پیروی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه جمعی از محیط بانان با حضور بر مزار شهید مهندس ناصر پیروی به مقام این جنگلبان شهید ادای احترام کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت پانزدهمین سالگرد شهادت مظلومانه جنگلبان شهید مهندس ناصر پیروی رئیس اسبق اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان به همراه معاونین، روسای ستادی و جمعی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان طی مراسم باشکوهی با حضور بر مزار آن شهید والا مقام در آسیابر شهرستان سیاهکل و نثار تاج گل یاد و خاطره آن شهیدوالا مقام را گرامی داشتند.

 در این مراسم که با حضور بهرام آریا منش بخشدار دیلمان، جمعی از مقامات محلی و مردم منطقه برگزار شد، ساسان کفایی با اشاره به وجوه مشترک وظایف محیط بانان و جنگل بانان در حفاظت از عرصه‌های طبیعی گفت: شهید پیروی در انجام وظیفه به ویژه حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌ها از جمله پرسنل موفق و متعهدی بود که خدمات ارزنده او برای همیشه در یادها خواهد ماند.
کفایی با تاکید بر اینکه شهید ناصر پیروی یک قهرمان ملی است، گفت: این شهید و سایر شهدای محیط زیست و منابع طبیعی، نمادهای بنیادین اخلاق خواهند بود و رفتار و منش آنها برای جنگل بانان، محیط بانان و همه آنهاییکه در حفظ انفال عمومی برای نسل‌های آتی می‌کوشند الگویی جاودانه و در تاریخ ماندگار خواهد بود.
در ادامه این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین با حضور در منزل شهید ناصر پیروی ضمن دیدار با همسر و فرزندان این شهید، با اهداء لوح سپاس از صبر و بردباری آنان تقدیر کرد.
شهید مهندس ناصر پیروی رئیس اسبق منابع طبیعی ماسال در سال ٨۴ پس از سالها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی نهایتاً توسط همان اشرار ربوده شد و به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید.

 

Share