در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح شد؛

احداث‌ مکان جدید برای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی در رشت

شیرزاد با بیان اینکه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد عنوان داشت: ساخت مکان جدید سامانکده و گرمخانه شهر رشت برای افراد بی سرپناه موجب افزایش سلامت و امنیت اجتماعی شهر و شهروندان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و یازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت به ریاست فاطمه شیرزاد با دستور بررسی گزارشی از وضعیت سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت برگزار شد.

فاطمه شیرزاد در ابتدای جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ان شاالله همه ما از برکات معنوی ماه مهمانی خدا بهره مند شویم و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش بیشتری نماییم.

فاطمه شیرزاد به برنامه های فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و بیان داشت: کارگروه قرآنی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری در راستای ترویج فرهنگ‌ قرآن و عترت در جهت پویش در “خانه بمانیم “در فضای مجازی اقدام به تولید برنامه های قرآنی نمود.

وی ادامه داد: برنامه با خدا تا خدا،شهر باران شهر قرآن، فصل مهربانی و… بخشی از برنامه های  کارگروه قرآنی سازمان فرهنگی شهرداری رشت در ماه مبارک رمضان است.

شیرزاد با گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها بیان داشت: شوراها یکی از ارکان مهم تصمیم گیری هستند و در قرآن کریم نیز به مشورت تاکید شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه مشورت رکن و  اساس مهم کار شورایی است تصریح کرد: ان شاالله در پنجمین دوره از عمر شوراها بتوانیم در راستای حفظ منافع شهر قدم های محکم تری را برای آبادانی و افزایش اعتماد مردم برداریم.
وی به ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه های متولی برای افزایش خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی تاکید کرد و افزود:  آماده همکاری و مشارکت بیشتر در راستای کمک به انسان های دردمند و آسیب دیده هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه  شهرداری باید نسبت به ساماندهی سامانکده و گرمخانه در کنار سایر حوزه ها توجه کافی داشته باشد گفت: شهرداری رشت باید نسبت به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی حوزه شهری تلاش بیشتری نماید.

شیرزاد با بیان اینکه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد عنوان داشت: ساخت مکان جدید سامانکده و گرمخانه شهر رشت برای افراد بی سرپناه موجب افزایش سلامت و امنیت اجتماعی شهر و شهروندان می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه  سامانکده و گرمخانه شهرداری در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت کامل قرنطینه شد بیان کرد:خوشبختانه بیمار مبتلا به کرونا در گرمخانه و سامانکده مشاهده نشد.

 شیرزاد در پایان از تلاش ها و اقدامات انجام شده مسئول سامانکده و گرمخانه شهرداری در راستای خدمات دهی به آسیب دیدگان اجتماعی در شهر رشت قدردانی کرد.

Share