مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

در سال ۹۸ بیش از ۵۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با کابل خودنگهدار جایگزین شد

دکتر محمداسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ برای تامین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه های توزیع برق باتوجه به رشد مصرف انرژی در استان گام های بزرگ و موثری برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر عامل شرکـت توزیع نیروی برق استان گیلان طی گزارشی خلاصه عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۸ را اعلام کرد.
محمداسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ برای تامین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه های توزیع برق باتوجه به رشد مصرف انرژی در استان گام های بزرگ و موثری برداشته شد.
وی گفت:  با تلاش کارکنان ساعی این شرکت و به رغم تنگناهای مالی موجود درسال ۱۳۹۸ ، بیش از ۸۹۶ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) و شبکه فشار ضعیف بصورت زمینی وکابل خود نگهدار، برای  ۴۱۰۳۵ مشترک جدید و رفع ضعف برق تعدادی از مشترکین قبلی (با توجه به رشد جمعیت ورشد مصرف برق) شهری و روستایی در کلیه مناطق استان گیلان احداث شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در این بازه زمانی، تعداد ۸۳۱  دستگاه ترانسفورماتور( کمپکت، زمینی و هوایی) با ظرفیت ۱۳۹۷۴۵ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شد  و بیش از ۷۱ کیلومتر شبکه معابر هوائی و زمینی جهت روشنایی معابر درسطح شهر و روستا احداث شد، برای مجموع شبکه روشنایی معابر فوق الذکر تعداد  ۵۰۳۰  دستگاه چراغ  لاک پشتی با لامپ های گازی پربازده  نصب شد.
دکتر هنرمند یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ تعداد یک روستا از مناطق محروم، صعب العبور و کوهستانی استان گیلان از نعمت برق و روشنایی بهره مند شد.
وی تاکید کرد: باتوجه به چندین مرحله بارش برف سنگین در سالهای اخیر، عملیات بازسازی شبکه های آسیب دیده و فرسوده با سرعت و جدیت در دستور کار شرکت قرار دارد و از این رو در سال ۹۸ بیش از ۵۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده برکنار و با کابل خودنگهدار جایگزین و تعداد ۲۰۹۷ پایه چوبی فرسوده فشار ضعیف و متوسط برکنار و ۱۱۹۰۳ پایه جدید بتونی و فلزی فشار ضعیف و متوسط در سطح استان نصب گردید.
هنرمند افزود: پیک بار مصرف در سال ۹۸ در استان گیلان برابر با رقم ۱۵۹۴.۴ مگاوات بود. در سال ۱۳۹۸ یکی از پروژه های مهم طرح ملی قبض سبز(حذف قبوض کاغذی برق) بود که به همت همکاران پرتلاش و همراهی مشترکین محترم بصورت کامل و باموفقیت در سطح شرکت و استان  انجام شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر میزان بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق گیلان تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۵۲ میلیارد تومان است.
هنرمند افزود: وصول مبلغ بدهی بخش های مختلف مشترکین به شرکت ، تاثیر چشمگیر و بسزایی در خدمت رسانی مطلوب تر و با کیفیت بهتر به مردم شریف استان خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: ضروری است مردم شریف استان با به کارگیری راهکارهای مصرف صحیح انرژی در خانه و محیط های کسب و کار  ضمن کاهش دادن بهای برق مصرفی خود، نقش اجتماعی و حیاتی در تامین آسایش و رفاه شهروندان ایفا کنند، لذا امیدواریم با همکاری مشترکین محترم که همواره یاور و پشتیبان کارکنان توزیع برق گیلان بوده اند  بتوانیم تابستان و فصل گرم پیشرو را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.
وی گفت: این شرکت درحال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۷۷ هزار مشترک در کل استان دارد که این حجم بالای تعداد مشترک، توزیع برق گیلان را در زمره یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان کشور قرار داده است.

Share