پس از توقف نماد و افزایش سرمایه شرکت؛

آنچه باید قبل از بازگشایی “خساپا” بدانید

قیمت تئوریک سهم سایپا بعد از بازگشایی، ۶۲۵ ریال است. در حال حاضر، سهمی با این قیمت ها در بازار سرمایه وجود ندارد. برای درک بهتر این موضوع بد نیست سری به رشد قیمت نمادهای بانک های تجارت و صادرات در همین مدت بزنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، افزایش سرمایه شرکت سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید و سرمایه شرکت سایپا از مبلغ ۳۹،۲۶۶،۶۷۵ میلیون ریال به مبلغ ۱۹۵،۵۱۰،۵۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

ثبت افزایش سرمایه شرکت سایپا از چند جنبه حائز اهمیت است:

۱_ نماد “خساپا” تقریبا ۳۰ روز معاملاتی متوقف بوده (آخرین معامله سهم در ۲۶ اسفندماه صورت گرفته) و حالا با ثبت این افزایش سرمایه باید منتظر بازگشایی نمادی باشیم که از رشد ۹۰ درصدی بازار سرمایه در این مدت، جا مانده است.

۲_ قیمت تئوریک سهم سایپا بعد از بازگشایی، ۶۲۵ ریال است. در حال حاضر، سهمی با این قیمت ها در بازار سرمایه وجود ندارد. برای درک بهتر این موضوع بد نیست سری به رشد قیمت نمادهای بانک های تجارت و صادرات در همین مدت بزنید. ضمن اینکه طرح حذف صفر از واحد پول ملی هم جدی شده و این اتفاق برای سهم های ارزان قیمت به لحاظ روانی، خبر خوبی خواهد بود.

۳_ سهم شرکت سایپا هم در سبد سهام عدالت و هم در فهرست واگذاری های دولت در قالب صندوق های ETF هم هست و این موضوع می تواند به نوعی سیگنال حمایت بالادستی ها از قیمت این سهم باشد. قیمت سهم بعد از بازگشایی در قیمت واگذاری سهام دولت در این شرکت در قالب صندوق های سرمایه گذاری ETF اثر مستقیم دارد. طبق خبرها واگذاری سهام دولت در شرکت های خودروساز احتمالا در نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

۴_ افزایش قیمت خودرو در ماه های آینده، محتمل است.

با این تفاسیر، به نظر شما باید منتظر رالی “خساپا” در روزهای آینده بود؟

Share