وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

آموزش و پرورش ساخت تبلت‌های دانش‌آموزی را سفارش داد | برآورد هزینه توسط وزارت ارتباطات

علی الهیار ترکمن گفت: آموزش و پرورش طراحی تبلت‌های دانش‌آموزی را به وزارت ارتباطات سفارش داده است تا با ساخت این وسایل ارتباطی، دانش‌آموزان در محیطی امن از محتوای آموزشی بهره‌مند شوند؛ البته بخشی از این برنامه در سال تحصیلی آینده محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه طراحی تبلت‌های دانش‌آموزی را به وزارت ارتباطات سفارش داده است تا با ساخت این وسایل ارتباطی، دانش‌آموزان در محیطی امن از محتوای آموزشی بهره‌مند شوند؛ البته بخشی از این برنامه در سال تحصیلی آینده محقق می‌شود.

علی الهیار ترکمن درباره دسترسی نداشتن شماری از دانش آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی و عدم بهره مندی آنها از شبکه آموزشی شاد اظهار داشت: تهیه وسایل هوشمند برای دانش آموزان را از وزارت ارتباطات پیگیری می کنیم؛ به عنوان بخشی از مسوولیت اجتماعی آن وزارت خانه، پیشنهاداتی شده و قرار است که همکاری هایی نیز صورت گیرد.

وی افزود: شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا به آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تلنگری زد که مانند بسیاری از کشورها تبلت های دانش آموزی طراحی کند، بسازد و در اختیار دانش آموزان قرار دهد. به همین منظور قرار است به سمت این حوزه حرکت شود تا تبلت هایی در داخل کشور طراحی شود که مخصوص دانش آموزان باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش معتقد است باید تبلت های دانش آموزی تهیه شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند در یک محیط امن از فضای اینترنت استفاده کنند و همچنین از محتوای آموزشی بهره مند شود.

وی درباره هزینه این تبلت های دانش آموزی عنوان کرد: آموزش و پرورش سفارش دهنده این تبلت های دانش آموزی به وزارت ارتباطات است؛ بنابراین میزان برآورد هزینه توسط وزارت ارتباطات انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از برنامه تهیه تبلت ها در سال تحصیلی آینده محقق می شود، گفت: در حال حاضر کمتر از یک ماه به پایان سال تحصیلی باقی مانده و احتمال دارد تهیه تبلت های دانش آموزی در این یک ماه محقق نشود اما بر اساس تفاهم نامه ها و مذاکرات صورت گرفته، بخشی از این کار در سال تحصیلی آینده محقق می شود.

الهیار ترکمن درباره راه حل آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، اظهار داشت: برای دانش آموزانی که امکان دسترسی به وسایل هوشمند ارتباطی و شبکه شاد ندارند، گزینه های مختلفی طراحی شده است.

وی افزود: استفاده از آموزش های شبکه های استانی، آموزش رسانه ای، بسته های آموزشی، رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزش حضوری می تواند به آموزش دانش آموزان در شرایط بحرانی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس کمک کند تا در نهایت هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش خارج نشود.

Share