سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

آموزش آنلاین با عدالت آموزشی همخوانی ندارد | عملکرد آموزش و پرورش زیر ذره‌بین مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: تدریس آن‌لاین و شیوه فعلی آموزش و پرورش برای انتقال محتوای درسی به دانش‌آموزان با عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی مشکلات اخیری که برای مدیران مدارس، معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء آنان جهت نصب اپلیکیشن شاد و ارائه محتوای درسی به وجود آمده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تدریس آنلاین و شیوه فعلی آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان با عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از عدم رضایتمندی اولیاء مدرسه، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از شیوه فعلی آموزش مجازی سخن گفت و عنوان کرد: این روش نمی‌تواند تمام دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد زیرا بسیاری از آنان در مناطق محروم ساکن هستند و قادر به برقراری ارتباط مناسب و یا نصب اپلیکیشن شاد نیستند.

عباسی لزوم برخورداری رایانه و یا وجود نرم‌افزارهای لازم بر روی گوشی‌های اندروید تلفن همراه را از جمله موضوعاتی که این روزها برای دانش‌آموزان به چالشی بزرگ برای ادامه تحصیلشان تبدیل شده خواند و تصریح کرد: آموزش و پرورش نتوانسته با اجرای شیوه آموزش مجازی به آن اهدافی که در دوران کرونا مدنظرش بود برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم تجدید نظر در شیوه آموزش دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های جدید توسط آموزش و پرورش برای این کار را در زمان حاضر لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: طبق بررسی‌هایی که داشتم فقط تعداد اندکی از خانواده‌ها از امکانات لازم برای آموزش مجازی دانش‌آموزان خود برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها به علت عدم سواد کافی و یا نداشتن تجهیزات لازم نظیر یارانه و گوشی‌های اندروید نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با آموزش‌های آن لاین برقرار کنند اظهار داشت: آموزش و پرورش باید برای این دسته از دانش‌آموزان شیوه‌هایی را طراحی کند تا آنان بتوانند از طریق آن محتوای لازم درسی را دریافت کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه گزارش عملکردهایی که از طرف آموزش و پرورش در مورد درصد پوشش اپلیکیشن شاد و میزان موفقیت آموزش مجازی ارائه می‌شود نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است گفت: باید تحقیق شود که آیا این آمار در حد شعار بوده و یا اینکه واقعاً موفقیتی به دست آمده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی عملکرد آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا خبر داد و با تأکید بر اینکه هفته آینده جلسه‌ای به همین منظور در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار می‌شود عنوان کرد: ارائه آمار و ارقام نمی‌تواند مشکل‌گشای چالش‌های ایجاد شده در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان در بحران کنونی باشد.

Share