آیت‌الله فلاحتی در دیدار معاون بیمه سلامت ایران:

آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سلامت مردم را به خطر انداخته است

نماینده ولی فقیه در گیلان ارائه الگوی سلامت را در راس فعالیت های بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی در راستای سلامت مردم برای ما بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شاهرخ رامزی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران و جمشید محمدی مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به وضعیت سلامت در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه دستگاه های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای ارتقای سلامت جامعه تلاش کردند اما همچنان با مشکلاتی در این زمینه در استان مواجه هستیم.

وی به وضعیت آب شرب گیلان اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه در جلگه قرارداریم، آب استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ضمن اینکه در مدت ۴۰ سال گذشته نسبت به آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب و همچنین شیرابه پسماند سراوان توجهی نشده و سلامت مردم را به خطر انداخته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شیوه تغذیه در سلامت مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم گیلان در متد رفتارهای اجتماعی شاخص هستند اما در استان سوء تغذیه داریم و می طلبد به این موضوع توجه ویژه شود.

آیت الله فلاحتی، ارائه الگوی سلامت را در راس فعالیت های بیمه سلامت دانست و بیان کرد: پیشگیری، نخستین امر در توسعه سلامت بخش های مختلف جامعه است و انتظار می رود متولیان دستگاه های مربوطه با استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بر ایجاد زیرساخت های لازم در راستای سلامت مردم تاکید کرد و گفت: بهره گیری از نظر اندیشمندان و متخصصان فن در سلامت جامعه اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه رعایت اصول بهداشتی در راستای سلامت مردم برای ما بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مدت ۸ هفته است که نمازجمعه را با توصیه متخصصان فن و پزشکی برای حفظ سلامت مردم تعطیل کردیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار بهره گیری از عقل جمعی در اجرای برنامه های بیمه سلامت شد و افزود: یکی از موضوع هایی که یک مدیر را دچار مشکل می کند تک روی و خودمحوری است.

وی با بیان اینکه انتخاب افراد پاک دست در معاونت ها و زیرمجموعه ها بسیار مهم است، اظهار کرد: به ویژه اینکه در مسائل مالی باید حساس باشید.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به زیردستان در عرصه مدیریتی تاکید کرد و یادآور شد: توجه به زیردستان به معنای مسامحه کاری و گذشت بیجا نیست.

آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش های علی اکبری در بیمه سلامت گیلان، بیان کرد: برای آقای جمشید محمدی مدیرکل جدید بیمه سلامت گیلان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم سلامتی و ایجاد سلامتی برای مردم را برای خود الگو قرار دهید.

افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت ایران به ۱۱ میلیون نفر رسید

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران نیز در دیدار مذکور گفت: اگر مردم شیوه زندگی خود را اصلاح کنند ما می توانیم در هزینه های درمان به نفع نیازمند سرویس بیشتری ارائه کنیم.

شاهرخ رامزی به پوشش ۷۰ هزار بیمار خاص توسط بیمه سلامت ایران در کشور اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه کردیم.

وی با اشاره به ایجاد صندوق بیمه سلامت به منظور زیر پوشش قراردان محرومان جامعه توسط دولت، اظهار کرد: قرار بود تعداد ۵ میلیون نفر از نیازمندان واقعی جامعه تحت پوشش صندوق بیمه سلامت باشند اما عده ای که از تمکن مالی برخوردار بودند از منابع این صندوق استفاده کردند و نتوانستیم به اهداف خود برسیم.

معاون بیمه سلامت ایران به افزایش افراد زیر پوشش صندوق بیمه سلامت ایران به ۱۱ میلیون نفر خبر داد و تصریح کرد: هر یک میلیون نفر مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی است بنابراین انتظار داریم افرادی که از تمکن مالی برخوردارند اجازه دهند محرومان واقعی از این صندوق استفاده کنند.

در دیدار مذکور، جمشید محمدی به عنوان مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان معرفی شد.

Share