در حوزه های مختلف مخابرات، کشاورزی، عمران روستایی

گزارش عملکرد بخشدار مرکزی رودسر از مهمترین پروژه‌های دولت در سال ۹۸

حبیب رمضانی اظهار داشت: ایجاد بسترهای توسعه پایدار روستایی مبتنی بر سند توسعه برنامه ششم، یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حبیب رمضانی، بخشدار مرکزی رودسر، ضمن ارائه اهم اقدامات دولت در این بخش طی سال گذشته اظهار داشت: ایجاد بسترهای توسعه پایدار روستایی مبتنی بر سند توسعه برنامه ششم، یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است که در سال گذشته این اقدامات در بخش مرکزی، متناظر با آن کاملا مشهود بوده است.
بخشدار مرکزی شهرستان رودسر در ادامه با اشاره به طرحهای زیر ساختی توسعه که در بخش مرکزی انجام گرفت، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همه مدیران دولتی تحت ارشادات و رهنمودهای نماینده عالی دولت در شهرستان، اقدامات خوبی در زمینه افزایش ضریب دسترسی مردم عزیز بخش مرکزی به جاده آسفالت، آب شرب مطمئن، ساماندهی رودخانه ها و انهار، مدیریت منابع آبی، اقدامات آموزشی به ویژه آسیب های اجتماعی، ایجاد راه اندازی زیرساختهای مخابراتی و اینترنت و اصلاح و تقویت شبکه توزیع برق مردم به عمل آمده است.
وی افزود: اهم این فعالیتها را میتوان در حوزه مخابرات و ارتباطات به نصب و راه اندازی کافوی نوری، اجرای فیبر نوری هوایی و اجرای بهره برداری از پروژه FTTH در روستاهای بخش مرکزی به مبلغ ۲۰ میلیار ریال اشاره کرد.
رمضانی اظهار کرد: همچنین در عرصه جهاد کشاورزی شهرستان، ثبت اطلاعات جامع بهره برداران زراعی و باغی در سامانه پهنه بندی به میزان ۵۰۲۸ هکتار از اراضی زراعی، مشتمل بر ۶۳۳۷ بهره بردار و در حوزه باغی نیز به میزان ۲۴۴ هکتار در سامانه فوق ضبط و ثبت گردید.
وی افزود: در راستای تحقق مدیریت منابع آب کشاورزی باید به اجرای طرح های لاینینگ روستای رضا محله به طول ۱۶۸۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵/۴میلیارد ریال در سطح بیش از ۹۰هکتار از اراضی شالیزاری منطقه، شبکه آبیاری و زهکش در روستای میان پشته به طول یک کیلومتر به مبلغ ۵/۴ میلیارد ریال، احداث و بتونی نمودن شبکه آبیاری روستای کلکاسرا با هدف مدرن سازی انهار سنتی با هزینه کرد مبلغ ۵/۱میلیارد ریال، لایروبی استخر ذخیره سازی آب کشاورزی روستای خلیفه محله به میزان ۱۰ هکتار با مبلغ قریب به ۴ میلیارد ریال اشاره کرد.
رمضانی تصریح کرد: در زمینه توزیع شبکه برق بخش مرکزی رودسر اصلاح شبکه های روستایی، رفع ضعف برق، تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار، مقاوم سازی شبکه ها در سطح ۷۷ مورد روستایی با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال اقدام گردید.


رمضانی همچنین در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام هشت پروژه آسفالت راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، صدور اسناد روستایی به تعداد ۱۹۶ جلد و تحویل به مردم شریف و اعطای تسهیلات مسکن روستایی بالغ بر مبلغ ۴۲ میلیارد ریال به متقاضیان روستایی دانست.
بخشدار مرکزی شهرستان رودسر در رابطه با  اقدامات عمرانی در حوزه آبفار گفت: با تحقق هدف ارئه آب شرب سالم به روستاییان که شامل احداث تصفیه خانه های فیزیکی، حفرچاه عمیق، خریداری پمپ های مدرن، حفر کانال و لوله گذاری و توسعه شبکه های توزیع به طور نمونه تصفیه خانه فیزیکی ترشایه مجهز سازی به چهار دستگاه فیلتر و برج هوادهی و سیلکون حذف ذرات معلق برای تامین آب شرب سالم با هزینه بالغ بر ۵/۲ میلیارد ریال تامین آب شرب مطمعن روستایی در روستای دیودره و ولیسه با اجرای لوله گذاری به طول ۶۰۰۰متر مربع بالغ بر۹ میلیار ریال هزینه، احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ و گندزدایی بهمراه لوله گذاری خط انتقال ۲۰۰۰ متر و شبکه توزیع به طول ۵۰۰۰ متر با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در روستاهای گواسرای سفلی و علیا، احداث و تجهیز کامل یک حلقه چاه عمیق بهمراه خط انتقال به طول ۲۰۰۰متر و ایجاد شبکه توزیع به طول۴۰۰۰متر به مرکزیت روستای توتکله علیا و سفلی به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال به مردم شریف تحویل گردیده شد.
وی ادامه داد: در خصوص زراعت چوب از مساحت ۵۰۰۰هزار متر مربع به ارزش ۵۰ میلیار ریال چوب توسط بهره برداران استحصال شده است.
رمضانی در پایان اظهار داشت: توسط شرکت آب منطقه ای ساماندهی از رودخانه شلمانرود در مصب منطقه لله رود رودخانه کیارود شیرارود و البرز با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی طی شیوه نامه ابلاغی استانداری صورت پذیرفته است. همچنین برای تامین و انتقال آب زراعی روستاییان توسط مدیریت آب منطقه ای و همچنین اداره آبیاری شهرستان رودسر نیزدر بخش مرکزی لایروبی جیرجوب، علی کلایه، بلالم به میزان ۲۲ کیلومتر و همچنین سردهنه های مرتبط و تست ایستگاه های پمپاژ منطقه برای سال زراعی جدید عملیات اجرایی نهایی شده است.

Share