پس از نزدیک به ۲ ماه تعویق:

کلیات بودجه شهرداری رشت تصویب شد | تخفیف ۵٠ درصدی تدفین اجساد کرونایی در باغ رضوان

در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت بودجه سال جاری شهرداری رشت پس از نزدیک به ۲ ماه تعویق در شورای این شهر به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت که شب گذشته (چهارشنبه، ۲۷ فروردین) برگزار شد، بودجه ۹۰۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت در هاله ای از ابهام و تردید اعضای شورا به تصویب رسید.

«اسماعیل حاجی پور» در این جلسه با بیان اینکه ۲۵۶ پروژه در بودجه سال جاری شهرداری پیش بینی شده اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، بودجه امسال شهرداری انقباضی تدوین شده و در تحقق آن نگرانی های زیادی دیده می شود.

رییس شورای شهر رشت درباره هزینه های جاری شهرداری مانند حقوق و مزایای کارکنان افزود: سقف اضافه کار در شهرداری ٩٠ ساعت تعیین شده و اختیار بقیه ساعت اضافه کاری به مدیران داده شده است، ضمن اینکه تعطیل کاری را از ٢ روز به پنج روز رساندیم.

«رضا رسولی» در این باره گفت: با توجه به نگرانی کارکنان در خصوص مزایا و حقوق، انتظار می رود تدبیری اتخاذ شود تا اضافه کاری و تعطیل کاری نیروها در شهرداری رشت کسر نشود.

عضو دیگر شورای رشت به همدلی شکل گرفته در مبارزه با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از مدافعان سلامت، پزشکان، پرستاران، ماما، نیروهای پاکبان، آرامستان شهرداری رشت و غیره قدردانی می کنیم.

در این جلسه، اعضای شورا با فوریت لایحه تخفیف ۵٠ درصدی هزینه های مربوط به تدفین اجساد بیماران مبتلا به کرونا در باغ رضوان رشت موافقت کردند.

در این لایحه تاکید شده با توجه به شرایط حساس کنونی و شیوع ویروس کرونا در گیلان، شهرداری رشت به دلیل بحرانی بودن شرایط از تاریخ چهارم اسفندماه نسبت به اعمال تخفیف ۵٠ درصدی هزینه های تدفین اجساد بیماران کرونایی عمل کرده و هم اکنون در نظر دارد نسبت به اخذ مجور از تاریخ یاد شده تا زمان فروکش کردن این ویروس از ردیف ۵٠٣٠١ تحت عنوان کمک به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه از محل بودجه سال ٩٩ شورای اسلامی شهر اقدام کند.

Share