رئیس پليس راهنمایی و رانندگی گیلان خبر داد:

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت رانندگی گیلان در سال ۹۸

سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از کاهش ۱۲ درصدی تصادفات رانندگی درون شهری استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ امیر طالبی در تشریح این خبر گفت: با اقدامات موثر انجام شده در بخش های مختلف ترافیکی استان، حوادث رانندگی در حوزه درون شهری در سال ۹۸ کاهش داشته است.

این مقام انتظامی افزود: در سال ۱۳۹۸ وقوع تصادفات خسارتی ۳۰ درصد، تصادفات منجر به جرح و صدمه بدنی ۱۴ درصد و از همه آنها مهمتر تصادفات منجر به فوت ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه همکاری و رعایت مقررات توسط مردم مهمترین عامل کاهش تصادفات استان است بیان داشت: اجرای طرح های ترافیکی متعدد، برخورد با تخلفات حادثه ساز، شناسایی نقاط پر تصادف و رفع یا آشکارسازی این نقاط با کمک سازمان‌های مسئول، همکاری موثر بین بخشی دستگاه های دخیل در ترافیک، فرهنگ سازی و آموزش همگانی نیز از علل کاهش تصادفات محسوب می شود.

سرهنگ طالبی اظهار داشت: کاهش ۱۲ درصدی تصادفات منجر به فوت سال ۹۸ در حالی حاصل شده است که در این سال شاهد افزایش در تمامی مؤلفه‌های ترافیک استان شامل تعداد خودرو و راننده جدید بودیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عابران پیاده و موتورسواران در مجموع حدود ۷۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: با اجرای ۳۲ همایش “کلاهی برای زندگی” و اهدای بیش از ۲ هزار و۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران تلاش موثری برای کاهش تصادفات و صدمات این گروه از استفاده کنندگان چرخه ترافیک برداشته شد.

سرهنگ طالبی درادامه با اشاره به اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایمنی عابران پیاده گفت: از مهمترین اقدامات پلیس راهور برای کاهش تلفات عابران پیاده، اجرای طرح “عابر یار ترافیک”، حضور فعال در مساجد، مدارس و اجتماعات مردمی و آموزش عابران پیاده بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در پایان هدف پلیس را تحقق روزها و سالهایی بدون تصادف و مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی اعلام و گفت: این امر با تعامل و همکاری سازمان‌های دخیل در امر ترافیک، حرکت در راستای کنترل هوشمند و الکترونیک ترافیک و مشارکت مردم و رانندگان در رعایت قوانین و مقررات حاصل خواهد شد.

Share