نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

کاهش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی گیلان | بخشی از کمبود بیمارستان‌ها برطرف شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از کاهش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: با مساعدت دولت و خیران بخشی از کمبود بیمارستان‌های گیلان برطرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد حسین قربانی همکاری و همراهی مردم استان گیلان با طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و بسیج ملی مقابله با کرونا در روزهای اخیر را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: در حال حاضر با کاهش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی گیلان مواجه هستیم که اتفاق بسیار مبارکی است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان مشارکت بسیار گسترده و ارزنده سپاه قدس گیلان برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محوطه مرکز درمانی رازی رشت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: ایجاد بیمارستان صحرایی جهت پشتیبانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در استان گیلان از جمله اهدافی است که دنبال تحقق آن هستیم.

قربانی اعمال جدیت بیشتر برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت را از جمله اموری که در دستور کار ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان قرار دارد خواند و تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس موجود، گیلان از جمله نخستین استان‌هایی در کشور محسوب می‌شود که برای ایجاد بیمارستان صحرایی برنامه‌ریزی کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأمین چندین دستگاه سی‌تی‌اسکن و دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های گیلان را از جمله اقداماتی که با حضور وی در استان به عنوان نماینده وزیر بهداشت عملی شد اعلام کرد و گفت: هنوز کمبودها و محرومیت‌های زیادی در این بخش وجود دارد که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

وی کمک‌ها و مساعدت‌های دولت جهت افزایش زیرساخت‌های بهداشت و درمان در گیلان که کانون بحران کرونا کشور محسوب می‌شود را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت بیماری کرونا روزهای حساس و سرنوشت‌سازی در انتظار گیلان است و انتظار داریم همچنان شاهد مشارکت مردم با برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا باشیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از پرداخت مطالبات حوزه بهداشت و درمان مربوط به سال‌های ۹۳ و ۹۴ و مطالبات بیمه‌ای بخش خصوصی و دولتی تا پایان شهریور ۹۸ سخن گفت و اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان در بحران شیوع کرونا مدافعان سلامت جامعه هستند و این اقدامات موجبات خرسندی آنان را فراهم کرد.

Share