رئیس پلیس‌ راه استان گیلان خبر داد؛

کاهش محسوس تردد در جاده‌های گیلان؛ ۴ تن در پی خلوت شدن جاده‌ها جان باختند

رئیس پلیس‌ راه استان گیلان از کاهش محسوس تردد در جاده‌های گیلان خبر داد و گفت: به دلیل خلوت شدن جاده‌ها و افزایش سرعت در حین رانندگی، چهار تن تاکنون جان‌باخته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ حسین محمدپور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت گرافیکی جاده‌های استان اظهار کرد: در پی ابلاغ سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل ترافیکی، تردد در محورهای گیلان بسیار کاهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه تنها خودروهای گیلانی قادر به ورود به گیلان هستند، افزود: تردد خودروها در داخل استان نیز محدودشده و به نظر می‌رسد مردم همکاری بسیار خوبی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند.

رئیس پلیس‌ راه استان گیلان از واژگونی یک فقره خودرو در محورهای غرب گیلان خبر داد و گفت: در محور آستارا به تالش براثر سرعت‌بالا در پی خلوت شدن جاده متأسفانه یک اتومبیل کرایه با دو سرنشین، واژگون و خودرو دچار حریق شد که هر دو تن در این سانحه جان باختند.

محمدپور بر لزوم رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها تأکید کرد و افزود: هرچند جاده‌ها خلوت و این خلوتی وسوسه‌انگیز شده اما این جاده باز نباید زمینه بروز سوانح جاده‌ای را فراهم کند.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته نیز براثر خلوتی جاده سانحه تصادف دل‌خراش در محور رشت فومن بروز کرده، افزود: در محدوده گل‌افزان فومن یک خودرو سواری پراید براثر سرعت‌بالا واژگون و براثر برخورد با درختان حاشیه راه دو تن از سرنشینان جان باختند.

رئیس پلیس‌ راه گیلان با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در معابر استان تصریح کرد: انتظار بود با خلوت شدن جاده‌ها وقوع تصادفات در معابر استان کاهش پیدا کند اما این خلوتی موجب وسوسه‌انگیز شدن رانندگان به سرعت‌بالا رفتن شده و چندین فقره تصادف را به همراه داشته است.

Share