اعضای شورا مطرح کردند؛

کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری در دستور کار نیست|ضوابط پرداخت اضافه کرد تعیین شود

اسماعیل حاجی پور در خصوص کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری تصریح کرد: کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری با هدف تقلیل هزینه های شهرداری اصلا معقول نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیست و پنجمین جلسه کمیسیون تلفیق در بیست و پنجمین روز از ماه فروردین با حضور اعضای شورای شهر و مدیران حوزه مالی شهرداری برگزار گردید.

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به روز ارتش بیان کرد: در درگیری شیوع ویروس کرونا غیورمردان ارتش جز افرادی بودند که در میدان حضور داشتند و این نشان از جوان مردی این بزرگمردان است.

اسماعیل حاجی پور در خصوص کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری تصریح کرد: کاهش اضافه کار پرسنل شهرداری با هدف تقلیل هزینه های شهرداری اصلا معقول نیست. پرسنل شهرداری به تناسب حقوقی که دریافت می کردند برای زندگی خود برنامه ریزی نمودند و این تغییر ناگهانی تبعات سختی را به بار خواهد آورد. اگر قرار هم باشد تغییری ایجاد شود باید به شکل پلکانی باشد تا این تغییر ناگهانی به این میزان در زندگی پرسنل اختلال ایجاد خواهد نمود. در همین راستا برای پیگیری با شهردار نیز صحبت نمودم. در این خصوص باید احتیاط نمود. در حال حاضر پرسنل شهرداری از امکانات رفاهی معمول مانند بیمه تکمیلی و یا مسافرت به مشهد مقدس که پرسنل دیگر ارگان ها در اختیار دارند، محروم هستند. پرسنل شهرداری فرزندان ما هستند در این دوران که شرایط اقتصاد خانواده ها خوب نیست و قدرت خرید مردم پایین آمده، باید به این عزیزان کمک نمود. مدیران شهرداری نیز باید دقیقا همان چیزی را که در شورا مصوب می شود اجرا کنند. باید روحیه و انگیزه پرسنل را حفظ نمود.

ضوابط پرداخت اضافه کرد تعیین شود

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری در خصوص تغییر در ساعات اضافه کار پرسنل بیان کرد: اضافه کار در شرایطی که اقتصاد در رکود است، تولید ناخالص ملی پایین آمده و همچنین قدرت خرید مردم پایین است اضافه کار یک پارامتر کاملا قانونی است که میتواند کمکی برای پرسنل باشد و هیچ ارگانی هم نمی تواند به آن ایراد بگیرد.
احمد رمضانپور نرگسی با انتقاد نسبت به تعلق اضافه کار به افرادی که محق نیسیتند افزود: برای تجربه ای که در این سالها در مدیریت کسب نمودم بر خود وظیفه می دانم که آن را در اختیار دیگران قرار دهم و در همین راستا به شهردار و معاون منابع انسانی نیز در این خصوص صحبت نمودم. در این شرایط باید به پرسنل کمک نمود و برای این امر می توان یک سقف حداقلی را در نظر گرفت و آن را به پرسنل به عنوان اضافه کار پرداخت نمود. اما افرادی هستند که چراغ اتاق آن ها زودتر از ساعت ۱۰ شب خاموش نمی شود و در حال تلاش هستند برای اساس وظیفه ای که دارم حفظ انگیزه برای کار و تلاش در مجموعه باید به این افراد باید عادلانه برخورد نمود و برای محاسبه اضافه کار این افراد باید مبالغ دیگری را در نظر گرفت. برای این کار باید ضوابط را فراهم نمود. و این کار را شورا نمی تواند انجام دهد بلکه شهردار باید در اجرا برای این امر اقدام نماید.

 برخی پرسنل در ساعات کاری در محل کار خود حضور ندارند

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به برخوردار نبودن پرسنل شهرداری از برخی از آیتم های رفاهی و درمانی، افزود: پرسنل شهرداری از آیتم هایی مانند بیمه تکمیلی و موضوعات رفاهی محروم هستند بنابراین باید با یک دیدگاه کارشناسانه مبلغی را برای همه پرسنل در نظر گرفته شود. و اگر قرار است اضافه کار کاهش یابد باید به شکل پلکانی باشد تغییر به یک باره در میزان حقوق دریافتی، پرسنل را دچار مشکل خواهد نمود.
بهراد ذاکری با انتقاد از بی عدالتی در نحوه تخصیص اضافه کار تصریح کرد: متاسفانه در ساعات اداری برخی از پرسنل در محل کار خود حضور ندارند. در حالی که در برخی از واحد ها مشاهده شده تمام فشار کاری بر روی یک فرد است و ما بقی به دلیل ها و بهانه های مختلف فعالیت موثری ندارد. برای اصلاح این امر پیشنهاد می شود که فرمی را برای ارزیابی پرسنل تهیه شود که با توجه به آیتم هایی مانند حضور و غیاب، رضایت ارباب رجوع، رضایت مدیر از فرد و … پرسنل ارزیابی و طبقه بندی شوند و بر همین اساس اضافه کار به این افراد تعلق بگیرد. البته در این مورد باید پارامترهایی نیز گنجانده شود تا این ارزیابی نیز گرفتار سلایق میران نشود.

گفتنی است، در ادامه جلسه کدهای هزینه ای بودجه یک به یک بررسی شد و به دلیل اهمیت موضوع عمرانی شهر رشت در سال ۹۹ از برخی از کدهای غیر ضروری مانند ماده ۹ با عنوان تشریفات که مبلغ ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان بود به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاسته و به بخش عمرانی اضافه شد.

Share