وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد:

ژاپن داروی «فاویپیراویر» را رایگان در اختیار ایران قرار می‌دهد

وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد کشورش قصد دارد داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می‌شود را به صورت رایگان به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل کیودو، وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد کشورش قصد دارد داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می‌شود را به صورت رایگان به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا کند.

«توشیمیتسو موتگی» روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو افزود: بلغارستان، جمهوری چک، اندونزی، ایران، میانمار، عربستان سعودی و ترکیه از جمله ۲۰ کشور دریافت کننده این دارو هستند که هم اکنون تحت آزمایش‌های بالینی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ کشور دیگر نیز خواستار دریافت این دارو هستند اظهار امیدوار کرد این کشورها بتوانند از این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده کنند.

کیودو گزارش کرده است ژاپن برای خرید و توزیع داروی آویگان که ساخت یکی از شرکت‌های این کشور است یک میلیارد دلار کمک مالی در اختیار سازمان ملل متحد قرار می‌دهد.

وزیر امور خارجه ژاپن افزود کشورش با کشورهای علاقه مند همکاری خواهد کرد تا تحقیقات بالینی در مورد داروی آویگان در سطح بین المللی گسترش یابد.

محققان دانشگاه ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در چین و سایر موسسات چینی گفته‌اند این دارو برای درمان بیماران ویروس کرونا موثر است به خصوص برای افرادی که علائم خفیف این بیماری را دارند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز سه شنبه در سراسر جهان به یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۷۴ هزار و ۶۹۷ تن گزارش شده است و ۲۷۸ هزار و ۶۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

Share