نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان:

پروتکل‌های بهداشتی در گیلان پلکانی اجرایی می‌شود

محمد حسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: پروتکل‌های بهداشتی در گیلان پلکانی اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد حسین قربانی اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بین‌المللی در استان گیلان به صورت پلکانی و مرحله به مرحله را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: شیب ابتلا به ویروس کرونا در گیلان نزولی شده است و امیدواریم با اجرای طرح‌های پیش‌رو وضعیت استان بهتر شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضمن اشاره به عملکرد قابل قبول کادر درمانی در کشور عنوان کرد: کادر بهداشتی و پزشکی کشورمان نه تنها با وجود کمبود امکانات و تجهیزات میدان را خالی نکرد بلکه در درمان بیماران نیز موفق بوده است.

قربانی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و در ادامه آن طرح فاصله‌گذاری هوشمند در کشور از جمله گیلان را با هدف کنترل و مهار ویروس کرونا مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برنامه تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان به امکاناتی نظیر سی‌تی‌اسکن و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز تاکنون به خوبی محقق شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن اشاره به کمبود اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا در کشور لزوم رفع کاستی‌ها در این حوزه را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با وجود تلاش‌هایی که برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی در کشور انجام شده اما حجم تولیدات فعلی کفاف همه نیازها و انتظارات مردم را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل کمبود اقلام بهداشتی و امکانات لازم کادر درمانی در سطح بیمارستان‌ها تا حد زیادی حل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماسک و اقلام ضروری تولید شده را در درجه نخست بین مراکز درمانی دولتی توزیع کردیم به همین علت نیازهای این حوزه‌ها تا حد بسیار زیادی پوشش داده شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس نیاز به تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک در کشور برای رفع کامل کمبودهای این بخش و تأمین نیازهای جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار در حوزه بهداشت و درمان و با همکاری خوب مردم شاهد خروج کشورمان از این بحران سخت باشیم.

Share