رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

هیچ کشوری جرأت کمک دارویی به ایران را ندارد | آمریکا مقصر مرگ و میر ایرانیان براثر کروناست

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس تاکید دارد که در شرایط تحریمی هیچ بازرگانی، بانکی یا کشوری جرأت کمکی دارویی به ایران را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کمکهای حیاتی  و دارویی به ایران مشمول تحریم ها نمی شود، گفت: آمریکا به شعور ملت ها توهین می کند، وقتی تمام امکانات خرید را از کشوری بگیرد، بعد بگوید کمک می کنند، مانند این می ماند فردی را با جیب خالی برای خرید به بازار بزرگی بفرستید.

این نماینده مجلس ادامه داد: نزدیک یک سال است که سفارت سوئیس و هیچ کشور دیگری سفارش های دارویی ایران را تحویل نمی گیرد، فرض کنید که ایران پول برای تهیه دارو را از کانال هایی بدست بیاورد اما موضوع این است که کشورها حاضر نیستند سفارشات دارویی ایران را قبول کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: هر چند که اجازه فروش نفت ایران را نمی دهند و جوانان ما را در کشورهای مختلف به جرم دور زدن تحریم می گیرند و به بانک ها اجازه جابجایی پول های ایران را نمی دهند، در چنین شرایطی چطور می توانند مدعی کمک حیاتی و دارویی به ایران باشند درحالی که کشورها از ترس تنبیه های تحریم ها گامی بر نمی دارند.

وی اظهارداشت: تمام راه ها برای انتقال پول را بسته اند هیچ بازرگانی، بانکی و دولتی جرأت همکاری با ایران را ندارد، آمریکا، ترامپ و وزیر خارجه او دروغ می گویند و به شعور ملت ها توهین می کنند.

 جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: اگر راست می گویند اجازه دهد با پول هایی که از کشورهای دنیا طلب داریم برای مردم ایران دارو تهیه کنیم، همان طور که رئیس جمهور تاکید کرد این روزگار به عنوان برگه ای سیاه و تلخ در تاریخ آمریکا باقی خواهد ماند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: آمریکا مقصر مرگ ۱۵۰۰ ایران بر اثر کرونا است، اگر شدت تحریم ها به این اندازه نبود قطعا می توانستیم میزان مرگ و میر را کنترل کنیم و آمارها کمتر از این می شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: دراین بین باید نیمه پر لیوان را هم دید، ضمن اینکه تحریم های ظالمانه وناجوانمردانه وجود دارد و با همه نقص هایی که در مدیریت این بحران به چشم می آید باید گفت مردم و دولت توانستند بحران کرونا را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: با همه گرفتاری ها و بی پولی هایی که وجود دارد دولت با مساعدت مردم توانست از عهده این بحران برآید و باید از زحمات پزشکان و همراهی مردم تشکر کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفرهای ورودی به استان گیلان به صفر رسیده است، گفت: بر اساس اعلام های رسمی و غیر رسمی از شب گذشته ورود به گیلان به صفر رسیده است که این  نشان دهنده همکاری مردم است، آمریکا بداند هر اندازه پیچ تحریم ها را محکم تر کند مردم موافق تر و با وفاق و وحدت تحریم ها را شکست می دهند.

 وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: همه دنیا باید بدانند که کمک‌های حیاتی به ایران، مشمول تحریم ها نمی شود. ما در حال انجام هر کاری هستیم تا بتوانیم انتقال کمک‌های ضروری (به ایران) را تسهیل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که معاملات مالی مرتبط با آن نیز انجام شود. هیچ تحریمی درخصوص ارسال دارو به ایران وجود ندارد، هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشر دوستانه به این کشور وجود ندارد.

Share