مهندس اسماعیل‌زاده خبر داد:

همه مقدمات برای جهش تولید آماده است | پگاه گیلان وارد فرا بورس شد

مدیرعامل شرکت پگاه گیلان در گفت‌وگویی اظهار کرد: همه مقدمات برای جهش تولید آماده است و نام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، به‌عنوان صدوبیست و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از برنا؛ مهندس موسی اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال جهش تولید تصریح کرد: در ادبیات اقتصادی، تولید از ترکیب نیروی کار، سرمایه و فنّاوری حاصل می‌شود و اگر ما می‌خواهیم در تولید خودمان رونق ایجاد کنیم، یا جهش تولید در اقتصاد را تجربه کنیم، باید ترکیب نیروی کار، فنّاوری و عوامل تولید را با همدیگر، به‌گونه‌ای جدید و با رویکردی نوین، ساماندهی کنیم. وی افزود: در این راستا، منابع انسانی ارزشمند و پرظرفیتی که در کشور ما تعریف‌شده و به‌عنوان یک الگوی مهندسی در جهان مدرن مطرح می‌شود، بایستی در جهش تولید نیز بکار گرفته شود.

مهندس اسماعیل‌زاده گفت: ما سال گذشته در پگاه گیلان، برای تحقق رونق تولید در مسیر رفع موانع تولید و بهینه کردن تجهیزات و افزایش کیفیت حرکت کردیم که الحمدالله، با کمک نیروهای تخصصی و داشته‌های خودمان، به موفقیت‌هایی در این خصوص دست‌یافتیم و اکنون هرچند که کرونا و شرایطی که در آن قرار داریم، کار را تا حدی سخت می‌کند اما با این پیش‌زمینه و بسترسازی که انجام‌شده است، می‌خواهیم مقدمات جهش تولید را فراهم کنیم و ما تمام همت خود را برای تولید محصولات سلامت‌محور به کار بسته‌ایم.

وی افزود رونق تولید زمانی رخ می‌دهد که بخواهیم تولید از رکود خارج شود و مجموعه تلاش‌های انجام‌گرفته تاکنون در پگاه گیلان برای رونق بخشی به تولید بوده است.

مدیرعامل پگاه گیلان در تشریح جهش تولید گفت: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که کارخانه با یک ظرفیتی در حال کار است و ما با چند اقدام اساسی و چند تغییر اصلی بتوانیم ظرفیت تولید را به دو برابر یا بیشتر افزایش دهیم.

وی افزود: رونق تولید نوعی حرکت برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت و بررسی‌های لازم برای شناخت بهتر مسیر است اما جهش تولید، هم‌افزایی و مشارکت جدی‌تر بر مبنای تلاش‌های انجام‌گرفته برای رونق اقتصادی است که با تدابیر و همدلی‌های به وجود آمده در سطح مدیران ارشد صنایع شیر ایران تا شرکت پگاه گیلان، اکنون همه مقدمات در استان، برای جهش تولید آماده است.

 اسماعیل‌زاده از عرضه اولیه سهام پگاه گیلان تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: نام شرکت پگاه گیلان پس از احراز تمامی شرایط پذیرش از ۴ اسفندماه ۹۸ در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر به‌عنوان صدوبیست و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج‌شده است. وی ابراز امیدواری کرد تا پگاه گیلان در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

این کارشناس اقتصادی رادیو گفت: به نظر می‌رسد هر چه استعداد انسانی ایرانی را، موردحمایت و صیانت قرار بدهیم به همان میزان می‌توانیم در جهش تولید از این ظرفیت برخوردار شویم.
مدیرعامل پگاه گیلان تأمین سرمایه موردنیاز و منابع مالی را از مؤلفه‌های دیگری برشمرد که در جهش تولید مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد ما روزانه ۱۳۰۰ هزارمیلیارد تومان نقدینگی تولید می‌شود و این نقدینگی اگر به سمت تولید برود، می‌تواند جهش بزرگی در اقتصاد ایجاد نماید.

وی افزود: ما در اقتصادمان ظرفیت‌های استفاده‌نشده بسیار زیادی راداریم، از نیروی انسانی گرفته تا نقدینگی بالا و همین‌طور بازار بزرگ ۸۰ میلیونی که در کشور خودمان می‌توانیم به آن توجه کنیم و برای استفاده از این ظرفیت‌ها، روش مدیریت و ساماندهی دیگری باید طراحی کرد.

این مدرس دانشگاه گفت: شاید اگر کنش‌ها و واکنش‌های منفی که در مسیر اقتصاد ملی در چند سال گذشته به وجود آمده بود ما را دچار عقب‌ماندگی مضاعف می‌کرد، امروز می‌گفتیم همین‌که بتوانیم تولید را رونق دهیم کفایت می‌کند، اما امروز به این نتیجه رسیدیم، با سرمایه انسانی ذی‌قیمتی که در اختیارداریم و منابع طبیعی که در اختیارماست بایستی که بتوانیم با پرسرعت و پرقدرت کردن تولید ملی، نیازهای رفاهی، نیازهای معیشتی و نیازهای ملی را خودمان برطرف کنیم و این محقق نمی‌شود، مگر اینکه در مدل یک واژه جدید به‌عنوان جهش تولید اقدام نماییم.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، در پایان ابراز امیدواری کرد: با اینکه در آغاز امسال فضای متفاوتی را به خاطر شکست دادن کرونا تجربه می‌کنیم، اما سال ۱۳۹۹ می‌تواند یک پایان خوب برای یک صده بزرگ در تاریخ ایران باشد، ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های خودمان جهشی را در اقتصاد و در تولید رقم بزنیم که در تاریخ ماندگار شود.

Share