در دیدار آیت‌الله فلاحتی با استاندار گیلان مطرح شد:

همدلی مردم گیلان در مبارزه با ویروس کرونا زبانزد است | اختصاص اعتبار برای راه آهن رشت – کاسپین

نماینده ولی فقیه در گیلان به رتبه نخست این استان در مبارزه با ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: تمام گروه های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند و همدلی بین مردم گیلان زبان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار ارسلان زارع استاندار با قدردانی از همراهی مسئولان و مردم در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: از تلاش های صورت گرفته در راستای مبارزه با ویروس کرونا به شما و همکاران تان خدا قوت می گوییم.

وی، درس های حاصل از مبارزه با ویروس کرونا را بیش از آسیب های آن برای جامعه عنوان کرد و افزود: پای کار آمدن جوانان و بانوان با روحیه جهادی درس بزرگ در مبارزه با ویروس کرونا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلان رتبه نخست مبارزه با ویروس کرونا در کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: تمام گروه های جهادی برای مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند و همدلی بین مردم گیلان زبان شده است.

آیت الله فلاحتی، همکاری اقشار مختلف مردم با مسئولان مربوطه در مبارزه با ویروس کرونا را ستودنی خواند و بیان کرد: به مدد الهی کرونا را شکست می دهیم ضمن اینکه در تعالیم دینی ما آمده که در مسائل و بلاها به امام زمان(عج) متوسل شوید.

وی به نامگذاری جهش تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط داخلی و کشورهای پیرامون، کثرت تقاضا ایجاد شده و بستر در بخش تولید محصولات زراعی فراهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جهش تولید مشخص کردن اولویت ها را طلب می کند، خاطرنشان کرد: کاهش واردات یکی از ابزارهای تقویت تولید در داخل محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی به بارندگی های اخیر و تقویت منابع آبی برای تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزان با توجه به نرخ برنج به کشت این محصول رغبت پیدا کردند و از اکنون مسئولان مربوطه برای مصرف بهینه آب باید تلاش کنند.

وی، خواستار بازسازی آب بندان های گیلان شد و اظهار کرد: کانال های اراضی شالیزاری نیاز به بازسازی دارد و متولیان مربوطه باید از اکنون به این مهم بپردازند.

امام جمعه رشت، خاکی بودن مسئولان برای مردم را خیلی مهم عنوان کرد و افزود: مسئولان فعالیت های انجام شده را برای مردم بیان کنند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: امیدوارم از ابتدای سال برنامه ریزی ها در راستای جهش تولید در استان صورت گیرد و کمیته ای به این منظور تشکیل شود.

اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین در سال ۱۳۹۹

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور با قدردانی از حمایت های آیت الله فلاحتی نسبت به اقدام های صورت گرفته توسط مسئولان در استان، گفت: وفاق، همدلی، همصدایی و نبود هیچگونه حاشیه از عوامل موفقیت گیلان در سال گذشته بود.

ارسلان زارع به نامگذاری جهش تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال جاری اشاره کرد و افزود: یقین دارم پس از اینکه مبارزه با ویروس کرونا ختم به خیر شود، شعار سال در گیلان تحقق پیدا می کند.

وی با اشاره به تلاش مسئولان مربوطه و فعالان بخش اقتصادی گیلان در راستای جهش تولید، بیان کرد: هفته های اخیر نمونه هایی به منظور تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در راستای جهش تولید در استان مشاهده کردیم.

استاندار گیلان به تشکیل جلسه به منظور برنامه ریزی برای جهش تولید در استان اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر اینکه زمان را از دست ندهیم، تلاش کردیم برنامه های استان توسط دستگاه های مربوطه در راستای جهش تولید تهیه شود بنابراین مقرر شده پیشنهاد دستگاه ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شود.

زارع با بیان اینکه توجه به پروژه های عمرانی مهم از برنامه های دولت در سال ۱۳۹۹ است، تصریح کرد: امسال مقرر شده، بودجه ای برای اتمام پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین در انزلی اختصاص یابد.

وی به تکلیف تمام اداره های گیلان برای تهیه برنامه در سال جاری اشاره کرد و افزود: پدیده کرونا موجب آسیب در بخش های مختلف شده اما قرار نیست تمام فعالیت ها را تعطیل کنیم بلکه با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان برخی فعالیت ها را انجام داد.

استاندار گیلان، همراهی مردم در مرحله فاصله گذاری اجتماعی را خیلی خوب دانست و بیان کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، استان گیلان در انجام سفرهای نوروزی و تردد مسافران کم ترددترین استان در کشور است.

زارع به وجود ظرفیت های بسیار خوب در گیلان اشاره کرد و گفت: اختصاص وام با سود ۱۲ درصد به بنگاه هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند تاثیرگذار است و مقرر کردیم بخش های خدماتی مانند رستوران ها، پوشاک، کیف و کفش و … در اولویت باشند.

وی، کاهش کارکنان در محیط اداری نسبت به کاهش شیوع ویروس کرونا را تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: امیدوارم گیلان جزو نخستین استان هایی باشد که از ویروس کرونا رهایی یابد و مردم به فعالیت عادی خود برگردند.

Share