لاریجانی در تماس با استاندران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان؛

هر استان، یک سپر زیستی در برابر کرونا باشد |کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با استانداران خراسان رضوی، گیلان و اصفهان آخرین تحولات و اقدامات در مقابله با کرونا و راهکارهای مدیریت هرچه بهتر این بیماری در استان‌های مذکور را مورد بررسی قرار داد و خواستار ایجاد سپر زیستی در این استان‌ها در برابر شیوع کرونا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی لاریجانی در این گفت‌وگوها، بر لزوم تقویت آمادگی‌های مورد نیاز سه استان خراسان رضوی، گیلان و اصفهان بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و منابع تخصیص یافته تاکید کرد و گفت: اقدامات کنترلی اغلب استان های کشور در مواجهه با کرونا قابل تقدیر است و آمارهای امیدبخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا از آنها دریافت می‌شود؛ لذا هریک از استان‌هایی که میزان درگیری در آنها بالاتر است، باید با تصمیمات ملی، مدیریت میدانی و همکاری مردم سپر زیستی در برابر کرونا ایجاد کنند.

وی کاهش میزان سفرهای نوروزی از ۱۸ میلیون به سه میلیون سفر را بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: هرچند بهتر بود این سه میلیون سفر هم انجام نمی‌شد، اما این آمار بیانگر کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی است و نشان می‌دهد که جاده‌های مواصلاتی در برخی استان‌ها به خوبی کنترل شده است.

در این تماس‌ها همچنین مقرر شد آماده‌سازی و تجهیز مراکز درمان تکمیلی برای بیمارانی که دوره نقاهت را می‌گذرانند، در این سه استان پیگیری شود.

رئیس مجلس در ادامه این گفت‌وگوها خواستار آماده‌سازی طرح جامعی از سوی هر استان متناسب با پیش‌بینی شرایط احتمالی و اقتضائات آن استان برای آمادگی مقابله با شرایط و سناریوهای متفاوت و امکانات و اقدامات ضروری و متناسب با هر سناریو شد.

لاریجانی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های محلی موجود برای ارائه الگوهای استانی با توجه به ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی هر استان در جهت رفع مشکل آسیب‌پذیری کسب و کارها از شیوع کرونا تاکید کرد.

رئیس مجلس اظهار کرد: باید به نحوی برنامه‌ریزی کرد تا ضمن تبادل تجربیات از تدابیر موثر صورت گرفته در سایر مناطق به ویژه در زمینه کاهش سفرها، اجتماعات و ترددهای درون‌استانی و درون‌شهری استفاده و همکاری مشترک بین استان‌ها در این خصوص پیگیری شود.

لاریجانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با استانداران گفت: بسیج کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد، محور مهم مقابله با کروناست که باید به آن توجه کافی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم ساماندهی روند ضدعفونی فضاهای پر حضور و پرتردد به نحو کارشناسانه و با رعایت استانداردهای فنی تاکید کرد.

همچنین در این گفت‌وگوها تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز هر استان و برنامه زمان‌بندی و اقدامات مربوط به تهیه آنها توسط رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

Share