در نشست مشترک مدافعان سلامت و امنیت عنوان شد

نیروهای مسلح در جنگ با کرونا خوش درخشیدند|گندزدایی ۴۸۳ شهر و روستا توسط ارتش

نشست مشترک مدافعان سلامت و امنیت جهت قدردانی اقدامات روزهای سخت و طاقت فرسای بحران کرونا، که ارتش فدایی ملت تلاش کرد تا با در پیش گرفتن این اقدامات پیشگیرانه، باری از دوش مدافعان سلامت گیلان بردارد، در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی مشارکت بیشتر نزاجا در کنترل نسبی بیماری کوید ۱۹ با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری،-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک پیشاپیش روز ارتش به امیر سرتیپ دوم حسن علیپور، معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش و تشکر و قدردانی از تلاش های ایشان و تمامی مدافعان سلامت و امنیت، اعم از دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان ها، نیروهای مسلح از جمله سپاه و ارتش که در کنار کادر بهداشت و درمان حضور پر رنگ داشتند و به مردم خدمت رسانی کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به اینکه در طول مبارزه با کرونا تلاش شده تا زیرساخت‌های استان توسعه و تجهیز شوند، افزود: در طول دو ماه اخیر تلاش شده تا علاوه بر پیگیری پروژه های عمرانی نیمه تمام، طرح های زودبازده در بخش تجهیزات درمانی و بهداشتی در استان گسیل شود تا مردم بتوانند خدمت بیشتری از امکانات ایجاد شده در یافت کنند.

دکتر سالاری با بیان اینکه مدافعان امنیت در جنگ با کرونا خوش درخشیدند، گفت: گزارش های ارایه شده از سوی ارتش نشان می دهد، مدافعان امنیت هر لحظه‌ای که نیاز به حضور باشد در میدان هستند و حضورشان در جنگ احتمالی بیولوژیک کنونی نیز موید این ادعا است.

امیر سرتیپ علیپور، معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش نیز در این نشست تعاملی مشترک با قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر سلامت گیلان اظهار کرد: در مبارزه با کرونا، ارتش تمام توان خود را بکار گرفته و همراه با مدافعان سلامت به مردم خدمت می کند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی زمینی ارتش برای پایش، سلامت سنجی و ضدعفونی معابر و اماکن در طول بحران کرونا در گیلان افزود: در هفته های گذشته نیروی زمینی ارتش ۴۸۳ شهر و روستا و ۹۰ هزار خودرو را با بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی کرده است.

به گفته معاون پشتیبانی نزاجا، کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، غربالگری ۲۱۰ هزار نفر از مردم، توزیع ۴۵ هزار دستکش و بسته های حفاظت شخصی به پرستاران و راه اندازی نقاهتگاهی با ۵۰۰ تخت در گیلان از دیگر اقدامات و تلاشهای نیروی زمینی ارتش در استان بوده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان مدافعان سلامت با ظرفیت های موجود، تمام تلاش خود را برای مقابله با ویروس منحوس و وحشی کرونا به کار گرفته و شبانه روز تلاش کردند تا شیوع افسار گسیخته کرونا را به صورت نسبی کنترل کنند.

در مسیر مبارزه همه جانبه و دلیرانه کادر سلامت گیلان، علاوه بر تشکیلات انقلابی و مردمی، نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش و یا بسیج پای کار آمده و با همگرایی در صف خدمت به مردم در مبارزه با بیماری کویید ۱۹ درآمدند.

ارتشِ فدایی ملت نیز در روزهای سخت و طاقت فرسا با به کارگیری ظرفیت های خود از جمله در روستاها و مناطق محروم گیلان تلاش کرد تا با گندزدایی معابر، ضدعفونی، توزیع اقلام محافظت فردی و یا تب سنجی در کنار سایر امور در پایداری سلامت گیلان نقش ایفا کرده و اقدامات قابل ملاحظه ای را در دفتر پر افتخار خود ثبت کند.

Share