جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با دیارمیرزا؛

نگران مشکلات اقتصادی پساکرونا هستم | آمار تلفات و بهبودی بیماران کرونایی مشخص شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شواهد بیانگر کنترل ویروس کرنا در استان است، افزود: بنده به عنوان نماینده مردم نگران پساکرونا در بُعد اقتصادی هستم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با قدردانی از اقدامات انجام شده، اظهار کرد: باید نیمه پر لیوان را ببینیم؛ در شرایط سخت اقتصادی کشور با توجه به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران شاهد اقدامات خوبی در کشور بودیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه همه در استان تلاش کردند تا که مشکلات به حداقل برسد، تصریح کرد: تاکنون دچار کمبود نان، مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار و خدمات شهری نبوده ایم که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه البته نقص‌هایی نیز وجود دارد، افزود: عدم اطلاعات و آمار از وضعیت استان و شهر در بحث میزان تلفات و بهبودی بیماران کرونایی یکی از این نقایصی است که با برطرف کردن آن می‌توانیم از شیوع شایعات در این زمینه جلوگیری کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: تصمیماتی خوبی در استان گرفته می شود اما متاسفانه این تصمیم ها دیر و با تاخیر است و اگر به موقع انجام شود شاهد کاهش خسارت در استان خواهیم بود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شواهد بیانگر کنترل ویروس کرونا در استان است، افزود: بنده به عنوان نماینده مردم نگران پساکرونا در بُعد اقتصادی هستم.

وی ادامه داد: بعد از این بحران آیا استان برنامه ای برای کارگاه ها، واحدهای تولیدی و صنعتی، پروژه های عمرانی و تحقق شعار جهش تولید دارد؟ بنده در این جلسه از استاندار گیلان خواستم تا جلسه ای با دلسوزان و اقتصاددانان استان فارغ از مدیران برای رفع این مشکل برگزار کنند تا بسته ای اقتصادی مناسب برای عبور از این شرایط ارائه شود.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه مرخصی دادن به صدهزار نفر زندانی در این ایام کار شجاعانه ای بود، افزود: با توجه به اینکه شاهد هرج و مرج در زندان های سقز و شیراز بودیم و متاسفانه این نا آرامی‌ها در حال اپیدمی شدن در کشور است از استاندار می خواهم تدابیر ویژه ای اتخاذ نمایند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در فصل کشاورزی هستیم خواستار تسریع در تسطیح اراضی شد و گفت: متاسفانه کشت برنج در گیلان مکانیزه نیست و با توجه به وجود بیماری کرونا آموزش های لازم به کشاورزان در این زمینه داده شود.

وی با انتقاد از برخی اقدامات اظهار کرد: متاسفانه شاهد ارسال قبض آب، برق و گاز و کسر مبالغی از حساب ضامنین و دریافت کنندگان وام هستیم که این رفتار مغایر با تصمیمات ستاد ملی کرونای کشور است.

جعفرزاده ایمن آبادی درباره آموزش از صداوسیما برای دانش آموزان نیز گفت: باید هرچه سریعتر تکلیف دانش آموزانی که دسترسی به شبکه تلوزیونی و اینترنت ندارند نیز مشخص شود تا آنها نیز از این خدمات بهره مند گردند.

نماینده رشت در ادامه با بیان اینکه تهدید کرونا برای استان را باید به فرصت تبدیل کنیم، افزود: هفته آینده مجلس شورای اسلامی دایر خواهد بود و بنده به عنوان نماینده مردم رشت از همکارانم می خواهم که یکی از مطالباتشان احداث بیمارستان بزرگ لاکان باشد.

نماینده مردم رشت در مورد تدفین اجساد بیمارات فوت شده از کرونا گفت: خوشبختانه شیوه تدفین در باغ رضوان مناسب شده است و بنده تقاضا دارم که قطعه ای در باغ رضوان برای اجساد کرونایی در نظر بگیرند تا اجساد به روستاها فرستاده نشود.

جعفرزاده با بیان اینکه در گیلان سفره های زیر زمینی به سطح زمین نزدیک است، تصریح کرد: در روستاها نیز باید پروتکل های وزرات بهداشت رعایت شود. متاسفانه چندین مورد شاهد ممانعت روستاییان، اعضای شورا و دهیار در تدفین اجساد بودیم که سبب تنش و درگیری شد.

وی در ادامه با تشکر از کادر درمانی تصریح کرد: کادر سلامت کشور و استان در این بحران کارنامه موفقی ارائه دادند و مردانه و شجاعانه در همان ابتدا با دستان خالی و ایثارگرانه به جنگ کروناویروس رفتند.

جعفرزاده در پایان گفت: اگر دولت لایحه ای به مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد پرستاران در کنار اصلاح ساختار تبدیل وضعیت استخدامی و جذب نیروی جدید به مجلس ارائه دهد، مجلس دهم در همین مدت کوتاه آن را تصویب خواهد کرد.

Share