رئیس دادگستری گیلان در دیدار با منتخبین یازدهمین دوره مجلس در استان:

نمایندگان باید قوانین متقن و روشنی وضع کنند | قوانین باید موجب جهش تولید شود

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با نگاهی کارشناسانه تاثیر قوانین در رونق یا رکود تولید را بررسی کنند، گفت:قوانین باید موجب جهش تولید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان، منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان با حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان دیدار کردند.

حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و نقش قوه مقننه در تحقق شعار سال اظهار داشت: باید با نگاهی کارشناسانه تاثیر قوانین در رونق یا رکود تولید در حوزه اقتصاد کشور بررسی شود.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با استناد به کلام امام خمینی (ره) که مجلس را در راس امور و در راس تمام نهاد‌ها می‌دانستند تصریح کرد: امام (ره) در دوران حیات خود اختیارات ویژه‌ای برای مجلس قائل و معتقد بودند که قوانین مصوب مجلس دارای حجیت شرعی است.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دارای جایگاه عظیم و رفیعی است، گفت: نباید شان نمایندگان مجلس در حد مداخله در انتصاب مدیر کل یا مسئول یک سازمان تنزل داده شود.

این مقام ارشد قضایی استان گیلان منشا برخی از مشکلات را در تصویب قوانین ناکارآمد عنوان کرد و افزود: نمایندگان باید قوانین متقن و روشنی وضع کنند که مجریان قانون در اجرای آن دچار سردرگمی نشوند.

وی مطالعه قوانین و بررسی وضعیت جامعه را امری ضروری برای تمامی نمایندگان و قانون گذاران دانست و بر لزوم افزایش آگاهی و علم به قوانین مصوب پیشین تاکید کرد.

رئیس دادگستری استان گیلان در پایان تاکید کرد: قوانین باید تسهیل کننده امور اقتصادی بوده و موجبات رونق تولید و جهش اقتصاد را فراهم کند.

Share