معاون آماد و پشتیبانی نزاجا: «رژه خدمت» جایگزین رژه نظامی ارتش در ۲۹ فروردین

نزاجا به دنبال ایجاد امنیت و آرامش روانی در گیلان بود | توزیع حدود ۵۰ هزار اقلام بهداشتی در استان

معاون آماد و پشتیبانی نزاجا با اشاره به آغاز طرح جدید فاصله گذاری گفت: ارتش در ۲۹ فروردین امسال به‌جای رژه نظامی، رژه خدمت را جایگزین کرده و به خدمت کادر سلامت خواهد شتافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، امیر سرتیپ حسن علی پور با اشاره به در پیش بودن ۲۹ فروردین، روز بزرگداشت ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، اظهار کرد: ارتش امسال در پی شیوع کرونا و متأثر شدن مردم با این ویروس منحوس رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن و یاوران سلامت» خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زحمات کادر بهداشت و درمان بسیار ستودنی است، افزود: بسیاری از پزشکان و پرستاران در کشور، هفته‌ها می‌شود در کانون گرم خانواده خود قرار نگرفته‌اند تا مردم به سلامت پایدار برسند، ازاین‌رو با توجه به شیوع کرونا ویروس و متأثر شدن مردم از شیوع و پیامدهای منفی کرونا ویروس، ارتش امسال رژه نظامی نخواهد داشت و به‌جای رژه حماسی، به خدمت کادر بهداشت و درمان که سربازان خط مقدم کنونی در کشور هستند، خواهیم رفت.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با اشاره به لبیک‌گویی هم لباسانش به‌فرمان فرمانده کل قوا و قرار گرفتن در صف خدمت به مردم در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: پس از فرمان مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ این دستور به ارتش، با توجه به وضعیت بد استان‌های قم و گیلان، نزاجا کمتر از ۲۴ ساعت سه تیپ از لشکر ۱۶ زرهی قزوین را با کلیه امکانات (ش.م.ر) به جهت مقابله با ویروس کرونا به مناطق آلوده اعزام کرد.

علی پور با بیان اینکه کنترل خروجی و ورودی استان از تأکیدات استاندار گیلان در نخستین نشست ما با وی بود که در امامزاده هاشم، خروج و در رودبار از ورود خودرو و مسافر جلوگیری شد، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با کنترل تردد در گیلان، گندزدایی خودروها و غربالگری بیماران کووید ۱۹ نیز در دستور کار قرار گرفت که علاوه بر ضدعفونی حدود ۹۰ هزار خودرو در این مأموریت، بیش از ۲۱۰ هزار نفر در پنج ایستگاه غربالگری در رشت و پنج ایستگاه در شهرستان‌های فومن، شفت، صومعه‌سرا، رودبار و منجیل مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به خدمات نزاجا در حوزه بهداشت محیط در طول حضورش در گیلان، بیان کرد: ۴۷۰ شهر، دهستان و روستا با دو میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، گندزدایی شدند و بسیار این اقدام مورد رضایت مردم به‌ویژه روستاییان در مناطق دوردست قرار گرفت.

معاون آماد و پشتیبانی نزاجا همچنین با اشاره به سایر خدمات بهداشتی برای مردم به‌ویژه در روستاهای گیلان، گفت: حدود ۵۰ هزار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطح بین مردم به‌ویژه روستائیان در مناطق روستایی گیلان توزیع شد و در کنار آن، خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و روان‌شناسی نیز به مردم طی این مدت ارائه شد.

علی پور با بیان اینکه نزاجا به دنبال ایجاد امنیت و آرامش روانی در طول حضورش در گیلان بود، گفت: بنا به گفته مردم در مناطقی که ارتش حضور داشت، دریافت‌کنندگان خدمت احساس آرامش داشتند و این بزرگ‌ترین آورده برای ما نیروهای نظامی که مأموریتش تولید امنیت هست، به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره و مراقبتی از بیماران بهبودیافتگان کرونا از دیگر اقدامات نزاجا در گیلان بود، افزود: نزاجا آمادگی استقرار ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در رشت را داشت و اولین نقاهتگاه خود را با ۱۲۰ تخت در محله چمران رشت دایر کرد.

Share