مدیرکل میراث‌فرهنگی خبر داد؛

موزه میراث روستایی گیلان هیات امنایی اداره می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: آئین‌نامه اداره موزه میراث روستایی به‌صورت هیات امنایی در جلسه هیات وزیران تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرود امیرانتخابی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ رویکردهای جدید در وزارتخانه میراث‌فرهنگی و با هدف تسهیل، تسریع، چابکی و فراهم کردن زمینه مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی، پیشنهاد اصلاحی آئین نامه اجرایی ماده ۵ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اصلاحات بعدی با موضوع اداره اماکن، کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی به شکل هیات امنایی با قید فوریت در دستور جلسه روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ قرار گرفت و به تصویب هیات وزیران رسید.

وی افزود: هدف اصلی از اصلاح این آئین نامه، فراهم کردن زمینه تشکیل سریع هیات امنای واحد و متمرکز در وزارتخانه زیر نظر وزیر برای مجموعه‌های ملی ۲۱گانه از جمله موزه میراث روستایی گیلان بوده که فهرست آن در نشست شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری ۱۶ آذر ۹۸ به تأیید رسیده است.

موزه میراث روستایی گیلان با ٣۶ سازه، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اکو موزه میراث روستایی گیلان اولین موزه میراث روستایی کشور است که در زمینی به مساحت حدود ۲۶۳ هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر ۱۸ جاده رشت – تهران، زندگی یکصد سال گذشته  روستاییان گیلان را در ۹ فاز به نمایش گذاشته است.

Share