فرماندار آستانه اشرفیه تاکید کرد؛

مناطق گردشگری آستانه اشرفیه در روز طبیعت خلوت و همکاری مردم مطلوب بود

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: امروز در روز طبیعت، وضعیت مناطق گرشگری و تفریحی در این شهرستان به جهت عدم حضور گردشگران و مسافرین مطلوب وهمکاری مردم در اجرای توصیه ها به عدم خروج از منزل در روز طبیعت مطلوب بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس محمودی در حاشیه بازدید از مناطق گردشگری روستای کیسم بخش مرکزی این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی از چند روز گذشته با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با شیوع کرونا در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبات این ستاد و با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت ورودی کلیه تفرجگاه ها، مناطق گردشگری، تفریحی و توریستی در منطقه مسدود و از ورود کلیه مسافرین و گردشگران جلوگیری شده است.

محمودی با بیان اینکه طبق بازدیدها و گزارشها دریافتی، مردم مشارکت خوبی در اجرای این طرح داشته اند، افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت جامعه، مردم در روز طبیعت در منازل خود ماندند و از حضور در مناطق گردشگری شهرستان خودداری کرده اند.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه این در حالی است که با افرادی که مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان را نادیده بگیرند، مطابق قانون برخورد شده و می شود.

محمودی در ادامه با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در این منطقه نیز گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مشارکت خوب مردم، این شهرستان در زمینه کنترل ویروس کرونا شرایط خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تداوم شرایط موجود نیازمند مشارکت بیشتر مردم است، اظهار داشت: انتظار می رود رعایت نکات بهداشتی همچنان و بطور مداوم توسط مردم مورد توجه قرار گرفته و از منازل خود خارج نشوند.

محمودی همچنین عنوان کرد: هم اکنون در ۵ نقطه اصلی ورودی این شهرستان نظارت کامل بر ورود خودروها در حال انجام است و در این نقاط از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری و طرح غربالگری مسافرین نیز انجام می شود.

وی اظهار داشت: خودروهایی که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را نادیده می گیرند توسط پلیس راهور این شهرستان برابر قانون جریمه خواهند شد.

فرماندار آستانه اشرفیه افزود: گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی مناطق شهری و روستایی در این شهرستان نیز همچنان و با جدیت بیشتری ادامه دارد، ضمن انکه کلیه اصناف این منطقه به جز مراکز بهداشتی، درمانی، داروخانه ها، نانوایی ها و اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند تعطیل اند.

Share