نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تأکید کرد:

مسئولان معضل کوه‌خواری در لاهیجان را بررسی کنند | کوه‌خواران روستای لیالمان مجازات شوند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، از مسئولان حوزه قضایی خواست تا صدور مجوز صوری برای برداشت از کوه محله سوتی روستای لیالمان واقع در لاهیجان را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به برداشت بدون مجوز از کوه محله سوتی روستای لیالمان واقع در لاهیجان، گفت: هم‌اکنون که کشور درگیر کنترل ویروس کرونا است، در سایه سکوت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در محله سوتی روستای لیالمان واقع در لاهیجان که حدود ۴۰ خانوار جمعیت دارد، مجوز برداشت ۱۰ هزار متر مکعب از کوه این منطقه جهت تامین مصالح ساختمانی و راهسازی داده شده است.

کوه‌خواران روستای لیالمان مجازات شوند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شرکتی که این مجوز را دریافت کرده است، هیچ پروژه‌ای را در اختیار ندارد و شهردار یکی از شهرهای کوچک این منطقه ادعا کرده که به این شرکت مجوز داده شده است، بنابراین به نظر می‌رسد که کوه‌خواری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بنده از مسئولان دستگاه قضایی درخواست می‌کنم این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا افرادی که این مجوز را صادر کرده‌اند، پاسخگو باشند و چنانچه قصوری صورت گرفته و یا جرمی مرتکب شده باشند، مجازات شوند تا درس عبرتی برای سایرین باشد که بعد از این چنین اقداماتی انجام نشود.

نیکفر لیالستانی خاطرنشان کرد: لیالمان همان روستایی است که یکی از نمایندگان مجلس در آن ویلا ساخته بود که حواشی به همراه داشت و در نهایت با ارائه مدرک مساله حل شد، اما جای تعجب دارد که مسئولان مربوطه در مقابل این مجوز سکوت کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید این مجوز باطل است و نباید برداشتی از کوه صورت بگیرد، چرا که این امر اثرات زیست محیطی مخربی در منطقه به همراه خواهد داشت، زیر ساخت‌ها از بین خواهد رفت و با وجود مشکلاتی که دولت دارد، به طور قطع نمی‌توان آن را جبران کرد، کما اینکه به دنبال سیلاب‌ها و رانش‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داد تاکنون دولت نتوانسته جاده‌هایی که تخریب شد‌ه‌اند را آسفالت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اگر این کوه که شیب تندی دارد، ریزش کند و راه مسدود شود و منازل، مزارع و باغات آسیب ببینند، چطور می‌توان مشکلات ناشی از آن را جبران کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این اقدامات توسط افرادی برای دستیابی به مطامع دنیوی صورت می‌گیرد و عدم پیگیری این موضوع توسط مسئولان باعث نگرانی مردم می‌شود و این دور از انصاف است که برای آنها مشکل ایجاد کنیم.

Share