آیت‌الله فلاحتی در پیام نوروزی سال 1399:

مردم انقلاب، رهبری و خون شهیدان را فراموش نکردند|همدلی مردم برای مبارزه با کرونا ستودنی است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آغاز سال ۱۳۹۹ را به همه هموطنان عزیز به‌ویژه مردم ولایتمدار گیلان اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم سالی سرشار از معرفت، برکت و رحمت الهی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام نوروزی سال جدید اظهار کرد:‌ آغاز سال ۱۳۹۹ را به همه هموطنان عزیز به‌ویژه مردم ولایتمدار گیلان اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم سالی که پیش روی شما قراردارد، سالی سرشار از معرفت، برکت و رحمت الهی باشد.
وی ادامه داد: سال گذشته با فراز و نشیب‌های مختلفی همراه بود که در بعضی جاها تلخی داشت اما در اکثر جاها برای ملت همراه با شیرینی و همدلی بود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه حوادث گذشته درس‌هایی برای آینده است، تصریح کرد: یکی از حوادث سال گذشته، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان‌ها یعنی دولت شقی آمریکا و آن هم به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور بود.
آیت‌الله فلاحتی به شیرینی حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: این حضور میلیونی در نسل مقاومت ایجاد امید کرد ضمن اینکه موجب یاس و ناامیدی در دل قدرت‌های سلطه‌گر جهانی شد زیرا آنها فکر نمی‌کردند پس از گذشته سال‌ها از دوران دفاع مقدس هنوز این مردم به شهادت علاقمند باشند.
وی با اشاره به اینکه بخش‌های عظیمی از نسل امروز دوران جنگ تحمیلی، امام(ره) و اوایل انقلاب را ندیدند، بیان کرد: مردم ایران در تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به طور گسترده و با صلابت شرکت کردند و این یکی از حوادث تلخی بود که در پی آن شیرینی را به همراه داشت که در سال گذشته سپری کردیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را از دیگر حوادث سال ۱۳۹۸ دانست که مایه اعجاب جهانیان شد و گفت: جمعیت عظیم مردم گیلان به‌ویژه شهر رشت در هوای برفی همراه با بوران در میدان شهدای ذهاب حضور پیدا کردند و این امر مایه امید و اعجاب برای جهانیان شد.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمن برای ناکام جلوه دادن حضور مردم در راهپیمایی سال گذشته در مدت یک سال ماقبل آن، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سال گذشته، مردم با حضور خود تو دهنی محکمی به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی زدند.
وی به حضور گسترده و فعال مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ممکن است عده‌ای در تحلیل‌های خود بگویند در سالی که گذشت نسبت به دوره گذشته حضور مردم کمتر بود اما باید به هجمه گسترده دشمن در عرصه میدانی توجه داشته باشیم ضمن اینکه مردم در سال‌های اخیر با شرایط سخت اقتصادی مواجه شدند اما مردم مومن و انقلابی ما هیچ‌وقت انقلاب، رهبری، ارزش‌های انقلاب و خون شهیدان را فراموش نکردند و این حضور حقیقتا مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان جهانی بود.
امام جمعه رشت، حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از حوادث سال ۱۳۹۸ برشمرد و اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها سازوکارهایی در عرصه بین‌المللی برای خود ایجاد کردند که حتی هیچکس قدرت رها کردن یک گلوله به طرف نظامیان آنها را نداشته و ما در این شرایط پایگاه آمریکا را زدیم و این امر برای همه اهالی مقاومت در دنیا مایه امید شد و در عین حال مایه تحقیر آمریکا در دنیا شده است.
آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا به همه اهل مقاومت این جرات را داد که قدرت‌های سلطه‌گر جهانی به رهبری آمریکا شکست‌پذیر هستند.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا از دیگر حوادث سال ۱۳۹۸ بود، تصریح کرد: ویروس کرونا در عین حال که مردم را آزاد داد و هنوز آزار می‌دهد اما حرکت خوبی که مردم خوب ما از خود نشان دادند، ستودنی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش پزشکان و پرستان خوب و مومن با روحیه جهادی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: مقابله با ویروس کرونا موجب همدلی بین اقشار مختلف مردم شد و شاهد کمک خیران و حضور جوانان، نوجوانان، زنان و مردان به منظور سم‌پاشی در خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر هستیم.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به درخواست نظام اسلامی مبنی بر در خانه ماندن مردم برای مبارزه با ویروس کرونا، بیان کرد: مردم انقلابی و مومن به خوبی عمل کردند و شاهد همدلی خوب در میان مردم بوده‌ایم ضمن اینکه مسئولان و دولتمردان فهمیدند که باید قدر این مردم را بدانند و می‌دانند.
وی به درگیر شدن تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم از این به بعد همه مسئولان، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها اعتباراتی برای حوادث احتمالی در نظر بگیرند و اتاق فکرهایی را ایجاد کنند تا هر سازمان بتواند به‌موقع از ایجاد بحران‌ها جلوگیری کند.
امام جمعه رشت با آرزوی سلامتی برای تمام ملت عزیز ایران به‌ویژه رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در سال جدید، اظهار کرد: آرزوی سلامتی، بهبودی و سلامتی در جسم، روح و روان برای تمام ملت ایران را از خدای متعال مسالت دارم و همه شما مردم عزیز را به خدا می‌سپارم.

Share