معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

لغو امتحانات سراسری برای پایه ششمی‌ها|تدریس بیش از ۸۰ درصد محتوای دروس ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی گفت: پیش از این امتحانات کلاس ششم به صورت هماهنگ و سراسری برگزار می شد و نقدهایی به آن بود. امسال این امتحان را به صورت هماهنگ را نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی در برنامه عصر خانواده که از شبکه دو سیما پخش شد، در خصوص آموزش مجازی در دوره ابتدایی گفت: از ابتدای تعطیلی مدارس برای تداوم آموزش در سه سطح ملی، استانی و مدرسه را آغاز کردیم و در سطح ملی تلویزیون به کمک ما آمدند. در سطح استان و مدارس معلمان و فرهنگیان به صورت خودجوش شروع به کار کردند و نشان دادند این افراد انسان های روزهای سخت هستند.

وی ادامه داد: برای کسانی که به فناوری و اینترنت دسترسی نداشتند نیز راهبران آموزشی بسته های آموزشی به درب منازل بردند. الان هم به دنبال فضای امن مجازی یکپارچه تحت عنوان شبکه شاد هستیم تا بر آن نظارت هم بشود.

حکیم‌زاده گفت: استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان است. برای آموزش و پرورش مهم است که بستر ایمن در اختیار خانواده ها باشد که فقط کاربرد آموزشی دارد. مشکلات جزئی دارد و به محض رفع آن به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند.

معاون آموزش ابتدایی درباره دغدغه های خانواده ها در خصوص فصل امتحانات و ارزیابی دانش آموزان بیان کرد: شرایط، شرایط خاصی است و خانواده ها به عنوان شرکای یادگیری و تربیت نقش ایفا کنند. خانواده ها نگران نباشند و به جز سلامتی همه چیز قابل جبران است. الان بیش از ۸۰ درصد محتوای دروس ابتدایی تدریس شده و برای شروع سال تحصیلی بعد تمام امکانات را به کار می بندیم تا مطمئن باشیم یادگیری کافی رخ داده است.

وی گفت: پیش از این کلاس ششمی ها امتحان هماهنگ و سراسری داشتند و از قبل نقدهایی به آن وارد شد. ممکن است امسال این امتحان هماهنگ را نداشته باشیم.

حکیم‌زاده در خصوص اینکه گفته می شود استفاده از اپلیکیشن شاد روزانه ۵۰۰ تومان هزینه دارد، گفت: با توجه به دستورالعملی که ما فرستادیم و قابل دسترسی است هزینه‌ای گرفته نمی شود و مشکلات فنی ورود دانش آموزان به سامانه هم به زودی برطرف می شود. باید بازخوردها به مدیران مدارس داده شود و چندین خط پشتیبان را پیش بینی کردیم.

Share