فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اقلام بهداشتی احتکار شده در رشت

سردار “عزیزاله ملکی” گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که دو شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی در شهرستان رشت اقدام به احتکار مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۲۰۴ هزار و ۱۳۳ عدد محلول و اسپری ضدعفونی کننده احتکار شده به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که دو شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی در شهرستان رشت اقدام به احتکار مواد ضدعفونی کننده کرده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تحقیقات نامحسوس و اقدامات صورت گرفته از صحت موضوع اطمینان یافته و شرکت‌های مورد نظر را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند، ادامه داد: ۸ هزار و ۲۴۲ عدد محلول ضدعفونی کننده ۵۰۰ سی‌سی و ۱۹۵ هزار و ۸۹۱ قوطی اسپری ضدعفونی کننده احتکاری در بازرسی از این دو مکان کشف شد.

سردار عزیزاله ملکی به دستگیری دو متهم ۴۰ و ۵۱ ساله در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش تقریبی اقلام کشف شده را ۲۵ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی گیلان تصریح کرد: برابر دستور قضایی مقرر شد اقلام احتکاری کشف شده با نظارت معاونت غذا و دارو در مکان‌های مورد نیاز توزیع شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان بر عزم جدی پلیس در برخورد با محتکران تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی با افراد فرصت‌طلبی که با به خطر انداختن سلامت شهروندان اقدام به سودجویی کنند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

Share