فرماندار فومن خبر داد؛

غربالگری ۹۶ درصد از مردم شهرستان فومن | کمک ۵۲۳ میلیون تومانی خیرین به بخش سلامت

محسنی با اشاره به تاثیرات اقتصادی کرونا و آسیبهای وارد آمده به فضای کسب و کار یادآور شد: در این زمینه نیز دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان وام با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد که منتظر ابلاغ دستورالعمل آن هستیم..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی، فرماندار شهرستان فومن در جمع روسای اتحادیه ها و اصناف مختلف شهرستان فومن با ابراز خرسندی از حضور در جمع بازاریان یادآور شد: اگر قرار است نگاه توسعه محور داشته باشیم باید نقش بازار در امور مختلف پر رنگ دیده شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس، آن را یکی از مهمترین پروژه های دولت و نظام عنوان کرد و گفت: علی رغم تمام اقدامات و فضاسازی های معاندین برای دلسرد کردن مردم از حضور پای صندوق های رای شاهد انتخاباتی رقابتی، امن و سالم با مشارکت ۷۳ درصدی مردم حوزه انتخابیه فومن و شفت بودیم.

محسنی با بیان اینکه در بارش برف نیز با مشارکت مردم، دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاران به خوبی مشکلات در شهرستان فومن مدیریت شد، تصریح نمود: شهرستان فومن در این زمینه در استان پیشرو بود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: بنا نبود اقدامات به صورت جزیره ای عمل شود و مصوبات ستاد ملی به صورت وحدت رویه در کل کشور، در سطح استان و شهرستان نیز اجرایی شد.

فرماندار فومن با اشاره به حضور رئیس اتاق اصناف شهرستان فومن به عنوان نماینده صنوف مختلف در جلسات اظهار کرد: بازاریان فومن انسانهای شریف و متدینی هستند که در زمینه های مختلف به کمک دولت و مردم آمده اند و نباید تخلف عده قلیلی را به کل بازار نسبت داد.

محسنی با اشاره به تعطیلی برخی صنوف و واحدها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: آنچه که در این زمینه صورت گرفته منطبق با مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا افزود: نمیتوان انتظار داشت که هم ویروس کرونا از بین برود و زنجیره انتقال قطع گردد و هم اینکه واحدهای صنفی به روال عادی به کار خودشان ادامه دهند.

محسنی با قدردانی از اقدامات نیروهای مسلح، خصوصا نیروی زمینی ارتش و هوانیروز در شهرستان فومن در زمینه ضدعفونی کردن سطح شهر و روستا و توزیع اقلام بهداشتی اظهار کرد: علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی، ۴۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز مراکز درمانی اختصاص پیدا کرد.

فرماندار فومن همچنین از ادامه تعطیلی واحدهای صنفی تا ۲۰ فروردین سال جاری خبر داد و گفت: سلامت مردم از هرچیزی مهمتر است و اگر قرار باشد همه اصناف به صورت شیفت بندی فعالیت کنند آن موقع محدودسازی فعالیت ها معنایی نخواهد داشت. همچنین شیفت بندی های برخی از صنوف وفق مصوبات ستاد مدیریت ویروس کرونا اعمال گردید.

وی با اشاره به تاثیرات اقتصادی کرونا و آسیبهای وارد آمده به فضای کسب و کار یادآور شد: در این زمینه نیز دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان وام با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد که منتظر ابلاغ دستورالعمل آن هستیم..

محسنی همچنین از تامین اجتماعی و سازمان مالیاتی دستور داد که نهایت همکاری را با صنوف مختلف داشته باشند.

فرماندار فومن با اشاره به غربالگری ۹۶ درصد از مردم شهرستان فومن خواستار استمرار این طرح برای رسیدن به مشارکت ۱۰۰ درصدی شد.

محسنی با قدردانی از اقدامات خیرخواهانه اصناف و بازاریان در جهت بخشش اجاره بها توسط برخی مالکین اظهار کرد: خیرین ۵۲۳ میلیون تومان فقط به بخش سلامت کمک کرده اند و در این فضا نیاز داریم که با همدلی و همکاری بیشتر به یکدیگر کمک کنیم تا بحران را پشت سر بگذاریم.

Share