در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان شد؛

صومعه سرا بیشترین تجهیزات بیمارستانی را جذب کرد|کمبودهای زیرساختی بیمارستان رفع می‌شود

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رفع تمام کمبودهای زیرساختی در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرمانداری صومعه سرا و با حضور نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی،  دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد.

سیدمحمدی در این جلسه  ضمن تبریک سال نو، با بیان اینکه امیدست سال ۹۹سالی سرشار از موفقیت، سلامتی، عافیت و خیر و برکت برای ملت عزیز ایران بویژه هم استانی های عزیز باشد، اظهار کرد:همانگونه که اطلاع دارید بعد از انتخابات بلافاصله با بحران شیوع کرونا در سطح کشور و در کل جهان مواجه شدیم.

وی به بیان اینکه تاکنون ۱۳جلسه در خصوص بحران کرونا در شهرستان برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری این جلسه بررسی وضعیت شهرستان و اقدامات انجام شده درخصوص بحران کرونا در سطح شهرستان است.

سیدمحمدی با بیان اینکه از بدو تشیکل ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان، اقدامات خوب و قابل رضایتی در صومعه سرا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد:کلیه ادارات در این زمینه  بویژه در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان پای کار بوده اند و با استفاده از تمامی ظرفیتهای محلی که در اختیار داشته اند اقداماتی را در راستای مقابله با شیوع این ویروس انجام داده اند.

سیدمحمدی با بیان اینکه  مردم در مقابله با شیوع کرونا پای کار بوده اند، افزود:اکثریت مردم علاوه بر رعایت بهداشت فردی قرنطینه خانگی را مورد توجه قرار داده اند.

وی ادامه داد: اگرچه در برهه هایی شاهد تلاطم بازار بوده ایم ولی اکثریت مردم در روستاها و شهرها همگام با ما بوده اند و به تصمیماتی که توسط ستاد گرفته می شد احترام گذاشته و همراهی می کردند.

فرماندار صومعه سرا به کمک رسانی  و پای کار بودن خیرین در این شرایط بحرانی اشاره و تصریح کرد:در این شرایط خیرین گمنام به میدان آمدند و کمبودها و مشکلات را جبران کردند که بسیار ارزشمند است.

وی به توزیع مواد شوینده، ضدعفونی کننده ،ماسک و دستکش  توسط خیرین اشاره کرد و گفت: لازم است از کلیه خیرین بویژه شرکت  پاک شویا تقدیر و تشکر کنم.

سیدمحمدی ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی دستگاههایی چون سپاه،  هلال احمر، شهرداری ها و دهیاری ها که پای کار بوده اند، اضافه کرد: ۵۵روستاهای ما به دفعات ضدعفونی شده اند.

وی با بیان اینکه  در سه شهر صومعه سرا یک روز در میان  نسبت به ضدعفونی و گندزدایی اقدام می شود، گفت: یگانهای نزاجا به مدت یک هفته در شهرستان مستقر شده اند.

سیدمحمدی از ایجاد پایگاههای تب سنجی در شهرستان توسط یگانهای نزاجا در صومعه سرا اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته بنا است  سه بخش  شهرستان ضدعفونی شود.

وی از گندزدایی و ضدعفونی ۲۳روستای گوراب زرمیخ در روز گذشته توسط ۶اکیپ خبر داد و گفت: بخش تولمات امروز و بخش مرکزی فردا  پنجشنبه ۷ فروردین نیز ضدعفونی می شود.

سیدمحمدی ضمن  قدردانی از تلاش های نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ، خاطرنشان کرد: با عنایت و توجه  دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان و  دکتر سالاری، صومعه سرا  در سطح استان بیشترین تجهیزات بیمارستانی را جذب کرده است.

فرماندار صومعه سرا در پایان اظهار کرد:امیدست بتوانیم به زودی شاهد باشیم ویروس منحوس کرونا از دنیا رخت بندد و مردم به آرامش ، آسایش و عافیت دست یابند.

در ادامه دکتر دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاشمان رفع موانع، مشکلات و مدیریت بحران است، اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات  و کمبودها شرایط به خوبی مدیریت شده است.

دلخوش با بیان اینکه هنوز دارویی برای این ویروس ساخته نشده است، خاطرنشان کرد:قطعا آمارها و شیوع این بیماری با توجه به ورود مسافران به گیلان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به  راکد ماندن اورژانس بیمارستان صومعه سرا طی۲-۳ ماه اخیر، گفت: با راه اندازی اورژانس بخشی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان صومعه سرا برطرف خواهد شد.

کمبودهای زیرساختی بیمارستان صومعه سرا رفع می‌شود

ارسالان سالاری با اشاره به کمبود زیرساختهای بهداشت و درمان در گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر اساس ارزیابی و کارشناسی‌های انجام شده وزارت بهداشت در حوزه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان جز استان‌های کمتر توسعه یافته است.

وی گیلان را پس از قم، دومین استان درگیر با ویروس کرونا نام برد و افزود: علیرغم اینکه گیلان جز استان‌های درگیر با بیماری کووید ۱۹ بوده اما با همت تمام مدیران ملی و استانی توانستیم کمبودها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان را در زمینه مبارزه با این ویروس کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود ملزومات بهداشت فردی از جمله ماسک در استان گفت: گرچه گیلان همانند روزهای ابتدایی درگیر ویروس کرونا نیست اما همچنان در تامین ملزومات بهداشت فردی با کمبودهایی مواجه هستیم.

سالاری همچنین به کمبود تعداد پزشک بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا، افزود: به دلیل شیوع بالای کرونا ویروس در گیلان و درگیر شدن کادر پزشکی با این ویروس مهاجم، نیازمند پزشکان خصوصی کار در مراکز درمانی پس از اتمام کار مطب ها هستیم تا بخشی از کمبود ها در این زمینه جبران شود.

وی همچنین با اشاره به کمبودهای موجود در بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا در حوزه تجهیزات و امکانات، گفت: در آینده سی تی اسکن و سونوگرافی و تجهیزات آزمایشگاهی و تمام کمبودهای این بیمارستان جبران خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن انتقاد از طولانی شدن طرح توسعه بیمارستان امام خمینی صومعه‌سرا، افزود: طرح توسعه حدود پنج هزار متری بیمارستان صومعه سرا (اورژانس) که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید سریعا ساخته و در اختیار مردم صومعه سرا قرار بگیرد.

Share