سرپرست شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان:

صنعت برق، تعطیل ناپذیر است | پتانسیل انرژی خورشیدی گیلان از کرمان و یزد بیشتر است

شرکت برق منطقه‌ای گیلان با تمام توان خود و با بسیج همه امکانات نسبت به تأمین انرژی برق مطمئن و پایدار مراکز حساس اقدام خواهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «بهمن داراب زاده» سرپرست شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه باران گفت: صنعت برق، صنعتی استراتژیک، زیرساختی و تخصصی است که توانسته است افتخارات زیادی را در سال های متمادی کسب کند.
وی افزود: این افتخارات بخصوص بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، بسیار چشمگیرتر بود بطوری که توانست بسیاری از نیازهای خودش را برآورده کند و بسیاری از وابستگی هایی را که در قبل از انقلاب و  در حوزه صنعت برق به خارج از کشور وجود داشت، از بین ببرد. هم اکنون صنعت برق در بسیاری از زمینه ها به مرز خودکفایی رسیده است و می توانیم بسیاری از نیازهای صنعت را در داخل ایران تامین کنیم و این توانایی و ظرفیت را نیز داریم که دانش فنی و بسیاری از تجهیزات صنعت برق را به سایر کشورها صادر کنیم.
داراب زاده در خصوص دستاوردها و موفقیت ها گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان در زمینه مدیریت مصرف در ۴ سال متوالی در سطح کشور به عنوان شرکت برتر ، الگو و نمونه انتخاب شده است.
وی افزود: از دیگر افتخارات و نقاط قوت شرکت، اجرای طرح ابتکاری  «بکارگیری و استفاده از ظرفیت آزاد تجهیزات منصوبه و در حال بهره برداری و موجود شبکه» در استان بود که توانستیم با کمترین هزینه و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود ، ظرفیت پست ها و خطوط را به نحو چشمگیری اضافه کنیم. دستاوردهای اجرای این طرح به حدی شگفت انگیز بود که این طرح در سطح کشور به عنوان یک طرح نمونه انتخاب شد و شرکت برق منطقه ای گیلان به عنوان متولی تدوین دستورالعمل ها در این خصوص انتخاب شد و انشاء ا… این طرح در سال های آینده در کل کشور اجرایی خواهد شد.
داراب زاده در خصوص پتانسیل انرژی بادی در استان گفت: استان گیلان به لحاظ برخوداری از موهبت الهی انرژی های نو وتجدید پذیر وضعیت بسیار مطلوبی دارد. بیش از ۳۰۰۰ مگاوات پتانسیل انرژی بادی در جنوب استان گیلان، منطقه منجیل و مناطق اطراف آن وجود دارد که در حال حاضر ۹۲ مگاوات  انرژی تجدیدپذیر در گیلان در حال بهره‌برداری است. به عبارتی، در استان گیلان بیش از ۳۲ برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد.
داراب زاده در خصوص پتانسیل انرژی خورشیدی در استان گفت: علی رغم تصور موجود، در بخش جنوبی استان گیلان از شهر منجیل به سمت لوشان پتانسیل بسیار خوبی برای بهره گیری از نیروگاه های خورشیدی وجود دارد. این پتانسل مورد تایید سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) نیز می باشد. وجود این پتانسیل فوق العاده و فقدان ریزگردها در منطقه و تونل باد موجود در منطقه که می تواند نقش موثری در خنک کردن پنل های خورشیدی داشته باشد می تواند راندمان پنل های خورشیدی را افزایش و دو چندان کند.
داراب زاده با بیان اینکه پتانسیل انرژی خورشیدی استان  گیلان از بسیاری از استان های آفتابی مانند کرمان و یزد، به مراتب بیشتر است، گفت: اگر از تمامی ظرفیت های استان گیلان در زمینه انرژی خورشیدی استفاده شود، استان گیلان می تواند قطب تولید انرژی برق از انرژی خورشیدی در کشور و حتی در منطقه غرب آسیا بشود.
داراب زاده سرپرست شرکت برق منطقه ای گیلان در مورد اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا گفت: ضد عفونی کردن محوطه شرکت، اتاق ها، تعطیل کردن فعالیت استخر شنا و سالن ورزشی و سالن غذاخوری از جمله اقدامات شرکت در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا می باشد. خرید یک دستگاه تب سنج و تب سنجی همکاران و ارباب رجوع از دیگر اقدامات پیشگیرانه شرکت می باشد. مجموع این اقدامات موجب شد تا در بخش نیروی انسانی شرکت با  مشکلی مواجه نباشیم.
داراب زاده با بیان اینکه فعالیت های صنعت برق تعطیل ناپذیر است،گفت: تامین برق مراکز حساس مثل بیمارستان ها در این برهه از زمان به مراتب مهم تر و حساس تر از گذشته است و شرکت برق منطقه ای گیلان با تمام توان خود و با بسیج همه امکانات نسبت به تامین انرژی برق مطمئن و پایدار این مراکز حساس و سایر مشترکین در بخش های صنعتی ، تجاری و خانگی اقدام خواهد کرد تا هیچ دغدغه ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

Share