حتی درآمد حاصله برای تخلیه انبارها از نفت کافی نیست

سقوط باورنکردنی بهای نفت در بازار امریکا؛ قیمت ها می توانند حتی منفی شوند

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد قیمت نفت در بازار آمریکا تا آن حد پائین آمده که حتی درآمد حاصله برای تخلیه انبارها از نفت کافی نیست و برخی از تولید کنندگان مجبور هستند بخشی از مخارج این کار را از جیب خود بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، از جمله قیمت نفت مارک Wyoming Asphalt Sour که عمدتا برای تولید قیر جاده استفاده می شود به بشکه ای ۱۹ سنت کاهش یافته است.

الیزابت مورفی ، تحلیلگر شرکت مشاوره ای  ESAI Energy  در این رابطه گفت: “در جاهایی که انبارها به سرعت پر می شوند، قیمت ها می توانند حتی منفی شوند”.

به گزارش بلومبرگ، به دلیل رکود اقتصادی، تقاضا برای فرآورده های نفتی رو به کاهش است. در نتیجه ، پالایشگاه ها حجم تولیدات خود را کاهش می دهند. در این رابطه فروشندگانی که قادر به صادرات نفت با  کشتی های نفتکش نیستند، ناگزیر هستند بهای نفت خام خود را به شدت کاهش دهند.

در اوایل جمعه قیمت هر بشکه نفت خام برنت به ۲۴.۷۱ دلار کاهش یافت. قیمت نفت WTI به بشکه ای  ۲۱.۶۴ دلار کاهش یافت.

قیمت نفت ۹ مارس سقوط  کرد این رویداد پس از آن اتفاق افتاد که توافق اوپک پلاس درباره کاهش تولید نفت توسط کشورهای شرکت کننده در این توافق برهم خورد.

پس از آن، عربستان سعودی قصد خود را برای افزایش تولید به ۱۲ میلیون بشکه در روز و رساندن ذخایر خود به بازار را  اعلام کرد و  در نتیجه، قیمت های نفت ۳۰ درصد دیگر کاهش یافت

Share