فرماندار آستارا خبر داد؛

رکورد میزان بارش در آستارا شکسته شد | سفیدپوشی آستارا در فصل بهار

فرماندار بندر مرزی آستارا از شکسته شدن رکورد بارش های فروردین ماه در فروردین ۱۳۹۹ نسبت به آمار ثبت شده در بلند مدت اقلیمی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن رستم زاد اظهار کرد: از اول فروردین ماه سال جاری تاکنون، بالغ بر ۲۲۳ میلی متر باران در آستارا باریده است، که در مقایسه با آمار ثبت شده در بلند مدت اقلیمی، رشد قابل توجهی دارد و در اصل ثبت یک رکورد جدید را در ایستگاه بین المللی سینوپتیک ۲۹ ساله شهرستان آستارا نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بارش در فروردین ماه سال گذشته بالغ بر ۲۰۸ میلی متر بوده است، بیان کرد: با احتساب بارش ۹۹ میلی متری باران از ساعت ۱۶ عصر روز دوشنبه (۱۸ فروردین ماه) تاکنون، مجموع بارش فرورین ماه این شهرستان به رقم ۲۲۳ میلی متر رسید.

وی افزود: میانگین بارش باران در بلند مدت اقلیمی، رقمی معادل ۸۶ میلی متر است که این افزایش، میزان میانگین بارشی را در این ایستگاه ارتقاء می بخشد.

نماینده عالی دولت در آستارا در بخش دیگر سخنان خود از بارش قابل توجه برف در ارتفاعات شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با ورود سیستم سرد و بارشی، در روستای چملر ۵۰ سانتی متر و ونه بین و حیران ۴۰ سانتی متر برف به زمین نشسته است و بهارستان، مشند، شاغوله، میه کومه، لاتون، سیج، دگیرمانکشی و سایر روستاهای بالادست نیز سفید پوش شد.

وی با اشاره به اینکه هر چند بارش برف و یخبندان در این فصل سال، خساراتی را به باغات وارد می کند، خاطر نشان کرد: ولی بارش ها نیز بخش قابل توجهی از آب سفره های زیرزمینی را تأمین می کند و کمکی بر سال زراعی است.

 

Share