رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان صومعه‌سرا خبر داد:

رفع تصرف ۴/۵ هکتار از اراضی حفاظت شده صومعه‌سرا

علی اصغر آزاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا اظهار داشت: بیش از ۴/۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست  شهرستان صومعه سرا بیش از ۴/۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و داخل پناهگاه حیات وحش سرخانکل که ۵ هزار اصله نهال و قلمه صنوبر در آن غرس شده بود رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه‌سرا با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین محیط زیست و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در مناطق چهارگانه، ماموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند این اراضی را که شبانه توسط افراد سودجو و به منظور تصرف اراضی حاشیه رودخانه سیاه درویشان و پناهگاه حیات وحش سرخانکل درختکاری شده بود پاکسازی کنند.

علی‌اصغر آزاد افزود: هنوز شخص یا اشخاصی در این رابطه شناسایی یا دستگیر نشده اما در حال حاضر اراضی مذکور رفع تصرف شده و تحقیقات در زمینه شناسایی متخلفین ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: برخی افراد سودجو برای تصرف اراضی اقدام به درختکاری، خشکاندن یا ساخت و ساز در حاشیه تالاب و محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌کنند که این اعمال جرم تلقی شده و با متخلفین برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

Share