مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیر نفتی و ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی

مدیرکل بنادر و دیانوردی استان گیلان از رشد ۶۶ درصدی تخلیه و بارگیری و همچنین رشد ۳۴۸ درصدی صادرات غیرنفتی در بیست روز اول فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بندر انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد تخلیه بارگیری در ابتدای سال ۹۹ اظهار داشت: در بیست روز ابتدای سال ۹۹ میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی به میزان ۹۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶۶ درصدی داشته است.

وی در مورد افزایش صادرات کالای غیر نفتی افزود: عملکرد صادرات کالای غیر نفتی بندرانزلی در مدت مذکور ابتدای سال ۹۹ با رشد قابل توجهی روبرو بوده و به میزان ۳۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین از رشد ۲۴ درصدی ورود شناورها به بندر انزلی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا، با ایجاد تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه و تلاش مضاعف کارگران شرکتها ترمینال اپراتورها و کارکنان خدوم بنادر انزلی و آستارا، فعالیتهای دریایی و بندری بنادر گیلان و ارائه خدمات به مشتریان بصورت شبانه روزی و بدون توقف ادامه داشته و بنادر مذکور در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی ایفاد می نمایند.

گفتنی است، سال ۱۳۹۸ نیز صادرات کالا در بنادر استان گیلان رشد قابل توجهی را نسبت به سال ۹۷ نشان داد که با توجه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی در حوزه تجارت دریایی، صادرات کالاهای غیرنفتی ۱۱ درصد و صادرات کالا در بنادر گیلان ۵ درصد رشد طی سال گذشته داشته است.

Share