آیت‌الله فلاحتی در جلسه کارگروه شرعی ستاد مقابله با ویروس کرونا در گیلان:

رتبه نخست گیلان در نحوه رعایت اصول شرعی اموات مبتلا به کرونا در کشور!

نماینده ولی فقیه در گیلان به قدردانی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر انجام آداب شرعی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: استان گیلان رتبه نخست انجام آداب شرعی بیماران و درگذشتگان مبتلا به ویروس کرونا در کشور را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه کارگروه شرعی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در طول تاریخ بی نظیر یا کم نظیر است اظهار کرد: ویروس کرونا درس‌های بسیاری برای جامعه به‌ویژه مسئولان داشته است.

وی بر وجود اندیشه و فکر به منظور پیشگیری از تمام حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: جامعه شیوع ویروس همگانی کرونا را پیش‌بینی نکرده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دین به‌ویژه مذهب اهل بیت(ع) موجب انسجام مردم برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور شده است، تصریح کرد: حضور روحانیون و طلاب برای خدمت‌رسانی به مردم در راستای رضای خدای متعال قابل تقدیر است.

آیت‌الله فلاحتی، اجر تلاشگران عرصه سلامت و انجام آداب شرعی را با خدای تبارک و تعالی دانست و بیان کرد: نمی‌توان برای تلاش‌های انجام شده، عیاری تعیین کرد و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به قدردانی دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر نحوه انجام و رعایت آداب شرعی بیماران فوت شده مبتلا به ویروس کرونا در گیلان، اظهار کرد: استان گیلان رتبه نخست انجام آداب شرعی بیماران و درگذشتگان مبتلا به ویروس کرونا در کشور را دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان از رتبه نخست این استان در مبارزه بیولوژیک با ویروس کرونا در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده، آمار ترخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان‌های گیلان بیشتر شده ضمن اینکه آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی کرونا در استان کاهش پیدا کرده است و می‌‌طلبد استان‌های دیگر نیز در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی به توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد: دلدادگی مردم به توصیه‌های مسئولان مربوطه ارزشمند است.

وی با قدردانی از حضور طلاب و روحانیون در مراکز درمانی سراسر گیلان، تصریح کرد: حضور روحانیون در بیمارستان‌ها موجب ایجاد روحیه در کادر پزشکی و مردم شده است.

انجام آداب شرعی بیماران مبتلا به کرونا در تمام مناطق گیلان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور به اقدام‌های انجام شده برای بیماران و درگذشتگان مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا توسط طلاب و روحانیون در این استان اشاره کرد و گفت: اقدام‌های جهادی بسیار خوبی توسط روحانیون، طلاب و بسیجیان برای انجام آداب شرعی مبتلایان به ویروس کرونا در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری به حضور شبانه‌روزی روحانیون و طلاب در بیمارستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: در تمام مناطق استان آداب شرعی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است.

کارگروه شرعی ستاد مقابله با ویروس کرونا در گیلان از حضور فعال ۱۵۰ روحانی و طلبه برای اجرای آداب شرعی بیماران کرونا به طور شبانه روزی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: شرایط غسل با رعایت موارد بهداشتی در تمام شهرستان‌ها فراهم شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان به عنوان نمونه کشوری انجام آداب شرعی خاکسپاری درگذشتگان مبتلا به ویروس کرونا معرفی شده است، بیان کرد: می‌توان قرارگاه منسجمی در این زمینه ایجاد کرد و به طور میدانی فعالیت داشته باشیم.

در جلسه مذکور سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه گیلان، حجت الاسلام محمدلاکانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گیلان و حجت الاسلام چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان گزارشی از اقدام‌های انجام شده ارائه کردند.

Share