رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان خبر داد:

دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن به‌زودی در بیمارستان رودسر راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان، با بیان اینکه به زودی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رودسر با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی نصب و راه اندازی می شود، گفت: دستگاه سی.تی اسکن نیز با هزینه بالغ بر چهار میلیارد تومان در رودسر راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان سالاری در ستاد مقابله با کرونای شهرستان رودسر، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بسیاری از شاخص های زیرساختی بهداشتی، درمانی و آموزشی از سایر استان ها عقب تر است، اظهار کرد: بحران کرونا با توجه به کمبودهای موجود در استان، مشکلات حوزه بهداشت و درمان ما را دوچندان کرد.
وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته از بخش پرداختی ها، زیرساخت ها و تامین لوازم حفاظت شخصی طی یک ماه اخیر، افزود: بیمارستان شهید انصاری رودسر نیز در امر کمبود زیرساخت های بهداشت و درمان از سایر شهرستان ها مستثنی نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن قدردانی از همکاری مردم، خیرین سلامت و روحانیت جهادی با مسئولان در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش حفاظت شخصی حدود ۵۰۰۰ ماسک N۹۵، ۳۵ هزار ماسک معمولی و ۳۵ هزار دستکش به بیمارستان و حوزه بهداشت رودسر داد.
سالاری، با اشاره به برآورد هزینه تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری حوزه بهداشت و درمان شهرستان های گیلان، عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان از دانشگاه علوم پزشگی گیلان به شهرستان رودسر اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه همه شهرستان های گیلان در بخش ایمیجینگ، رادیولوژی و تصویربرداری کمبود دارند، اضافه کرد: بسیاری از بیماران برای انجام سی.تی اسکن به رشت ارجاع داده می شوند لذا با توجه به پیگیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی استان در سطح وزارتخانه، به زودی دستگاه سی.تی اسکن با هزینه بالغ بر چهار میلیارد تومان در رودسر راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نصب دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان رودسر با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، گفت: در جریان بحران کرونا نیاز به اکسیژن در بیمارستان ها از جمله رودسر افزایش یافت لذا با هزینه ۱۴۰ میلیون تومانی زیرساخت لازم برای نصب دستگاه اکسیژن ساز را ایجاد کردیم.
سالاری، با بیان اینکه به زودی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رودسر با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی نصب و راه اندازی می شود، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم جهت رفع مشکل نیروی انسانی و کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان های استان صورت گرفته است. همچنین امسال کادر متخصص بیمارستانی از جمله طب اورژانس به رودسر فرستادیم که همچنان ادامه دارد.

Share