قربانی در صحن علنی مجلس تأکید کرد:

دانشگاه‌ها باید یک ترم تعطیل شوند | حاکمیت باید در برابر سلامت آحاد ملت حساس باشد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کنترل بیماری کرونا گفت: پیشنهاد می شود دانشگاه ها به مدت یک ترم کامل تعطیل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت شیوع کرونا در کشور و اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بحرانی که امروز تمامی کشورهای جهان با آن مواجه هستند، بر هیچکسی پوشیده نیست، از این رو خوشحالیم که مجلس شورای اسلامی، اولین جلسه علنی خود را به این موضوع اختصاص داد که نشانگر توجه نمایندگان به اوضاع کشور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان در رابطه با مباحث اقتصاد مقاومتی در طول ۵ سال اخیر همواره پیشگام بوده است، گفت: زیرساخت هایی که در طول این سالها با کمک مجلس نهم و دهم برای حوزه بهداشت و درمان فراهم شد، باعث شد در شرایط امروزی بتوانیم در مقابله با کرونا بایستیم، چرا که حوزه بهداشت و درمان خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بوده و بالغ بر ۵۰ شهید خدمت تقدیم این عرصه کرده است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مقام معظم رهبری برای توجه به کادر درمانی و پرستاری کشور گفت: حوزه بهداشت و درمان در شرایط عادی برای کشور درآمدزاست و توجه به این بخش می تواند درصدی از بودجه عمومی سالانه را تامین کند. این بحران به ما نشان داد که باید در بحث زیرساخت ها و تعلیم و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص توجه ویژه ای داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت روز پنجم اسفندماه برای بررسی شرایط کشور افزود: در این جلسه تلاش شد برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اقداماتی صورت بگیرد، همچنین اعضا ماموریت پیدا کردند در همه حوزه های تخصصی در کنار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باشند. بر همین اساس ۴ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در کمیته مرکزی مقابله با کرونا حضور داشتند.

وی ادامه داد: امروز دولت با اذن رهبری بالغ بر یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است. با توجه به ضرورت توجه به زیرساخت های بهداشت و درمان پیشنهاد می شود، حداقل ۶۰ درصد از این منابع در این حوزه هزینه شود، چرا که اهمیت حوزه درمان و بهداشت در شرایط بحرانی به صورت کامل مشخص شد و همگی به آن اذعان داریم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه حاکمیت باید در برابر سلامت آحاد ملت حساس باشد، افزود: تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس منحوس ارائه نکرده است، باید قرنطینه و رعایت اصول بهداشت فردی در دستور کار مجلس، دولت و قوه قضائیه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی و ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها باید در شرایط فعلی کشور به صورت جدی رعایت شود. از این رو پیشنهاد می شود دانشگاه ها به مدت یک ترم تعطیل شوند، چرا که دانشجوها از نقاط مختلف کشور در یک مکان محدود حاضر می شوند و این می تواند خطرناک باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از استانداران به دلیل همکاری مناسب با دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: ایران به عنوان کانون بحران کرونا با همکاری همه مسئولان به ویژه استانداران توانست شرایط بحرانی را مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس در پایان صحبت های خود گفت: ویروس کرونا، مرز، فقیر و غنی، رنگ و نژاد نمی‌شناسد. بنابراین همه مردم باید برای کنترل آن همکاری کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

Share