کرونا مانع تعمیرات برق منطقه‌ای گیلان نشد؛

خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه شهید بهشتی-سیمان سبز ۱و۲ برقدار شد

بهمن داراب‌زاده، سرپرست شرکت برق منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه شهید بهشتی-سیمان سبز ۱و۲ برقدار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهمن داراب‌زاده، سرپرست شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه شهید بهشتی-سیمان سبز ۱و۲ برقدار شد، در خصوص علت خروج این خط از مدار گفت: به علت واقع شدن خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه شهید بهشتی-سیمان سبز ۱و۲ در منطقه کوهستانی دیلمان و وزش شدید باد و بارش سنگین برف، دکل شماره ۱۸۰ این خط دچار شکستگی کراس آرم‌ها و بدنه متصل به آن شد و موجب شد تا این خط بی برق و از مدار خارج شود.

داراب‌زاده گفت: تغییرات شدید جوی منطقه کلیشم و دیلمان و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به برج شماره ۱۸۰ و دشواری تردد از جمله مشکلات موجود در ترمیم و بازسازی دکل بود، که خوشبختانه گروه‌های عملیاتی توانستند پایه آسیب دیده را بازسازی نمایند و خط را در اسرع وقت برقدار کنند.

وی تصریح کرد: در مدت زمانی که این خط از مدار خارج بود، خط تک مداره ۶۳ کیلوولت لوشان-دیلمان برق کارخانه سیمان سبز گیلان را تامین می‌کرد و هیچگونه مشکلی در تامین برق کارخانه وجود نداشت.

گفتنی است که خط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه شهید بهشتی-سیمان سبز ۱و۲ به طول ۶۲کیلومتر با ۲۳۶ پایه، وظیفه تغذیه کارخانه سیمان سبز گیلان در منطقه دیلمان را برعهده دارد. تغذیه و پایداری پست های ۶۳ کیلوولت سیمان سبز و دیلمان از دیگر وظائف این خط می‌باشد.

Share