فعالیت کادر درمانی، اداری و خدماتی کشور در این شرایط معنایی جز ایثار و خدمت فداکارانه ندارد

حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و استاندار گیلان در بیمارستان رسول اکرم رشت

در شب مبعث پیامبر مهربانی و ایام عید نوروز، استاندار گیلان و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، شنبه شب در بازدیدی مشترک، از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت عیادت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع استاندار گیلان و مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین  اجتماعی همزمان با فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام (ص) از بخش های مختلف بیمارستان رسول اکرم رشت ، بازدیدی مشترک داشته و با بیماران بستری در این مرکز درمانی بویژه بیماران مبتلا به کرونا و بیماری های حاد تنفسی گفت وگو کردند.

همچنین در جریان این بازدید مشترک، استاندار گیلان و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با پرستاران و پزشکان این بیمارستان در فضایی صمیمی به گفت وگو نشستند و به آنان خداقوت گفتند.

دکتر زارع استاندار گیلان در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان و مردم قدرشناس و فهیم استان قدردان همه خدمات ایثارگرانه و زحمات فداکارانه کادر درمان هستند.

 وی افزود: تلاش‌ها و خدمات ارزنده و فداکارانه کادر درمان اعم از خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی در مبارزه و مقابله با بیماری کرونا شایسته تقدیر وافر است.

زارع خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته (اسفندماه) به انحاء گوناگون مسئولان و مردم قدرشناس، فهیم و نجیب استان از همه خدمات ایثارگرانه کادر درمان قدردانی کرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: در ابتدای سال جدید نیز لازم بود به طور مستقیم حضور پیدا می کردیم تا از نزدیک، از زحمات و تلاش های فداکارانه آنها قدردانی کنیم.

وی گفت: این فرصت مغتنمی بود که به اتفاق مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برای عیادت تعدادی از بیماران این بیمارستان نیز زمانی را اختصاص دهیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد شکست این بیماری باشیم.

دکتر زارع با تأکید بر لزوم رعایت همه توصیه های بهداشتی، خودمراقبتی و دیگرمراقبتی از سوی همگان اظهار کرد: انشالله کادر درمان ما که در روزهای گذشته با تمام ظرفیت، کارهای سخت و طاقت فرسا را انجام دادند؛ زودتر به شرایط طبیعی و عادی برگردند و در راستای ارتقاء سلامت به وظایف معمول خود بپردازند.

 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز جزییات پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و مراکز غیردولتی توسط تامین اجتماعی را تشریح کرد.

دکتر مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران گفت: به بیمه شدگان سازمان که حدود ۴۳ میلیون نفر هستند، دو نوع خدمات درمانی ارائه می کنیم؛ یکی خدماتیست که مستقیم ارائه می کنیم مثل بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی که ۷۷ بیمارستان داریم و بیش از ۳۰۰ مرکز درمانی در سراسر کشور و از روز اول اعلام کردیم که همکاری کامل و بدون قید و شرط و تبعیت کامل از دانشگاه علوم پزشکی در بحث کرونا داشته باشند و دیگر ؛ موضوع خرید خدمات است که از همه مراکز درمانی انجام می شود.

وی ادامه داد: در مراکز ملکی این طور نبود که صرفا بیمه شدگان این سازمان را سرویس دهیم بلکه خدمات درمانی برای عموم ملت و ۱۰۰ درصد رایگان بود از جمله بیمارستان رسول اکرم رشت.

دکتر سالاری اضافه کرد: یکی از کارهایی که از قبل برنامه ریزی کرده بودیم؛ بحث پرداخت مطالبات وزارت بهداشت بود؛ تقریبا از تیرماه سال گذشته که حدود پنج هزار میلیارد تومان بنا به اعلام وزارت بهداشت به بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاهی بدهکاری داشتیم که با احتساب هزینه کرد جاری ماهیانه در پایان اسفند ماه مبلغ  ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و به ای ترتیب همه مطالبات رسیدگی شده دانشگاه های علوم پزشکی را که مورد تاکید رییس جمهور محترم نیز بود، به صورت نقد و اسناد خزانه تسویه کردیم.

 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور محترم بر انجام این امر مهم افزود: از حمایت دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی دکتر نوبخت و همکارانشان در سازمان برنامه و بودجه و دکتر دژپسند و همکارانشان در وزارت اقتصاد و دارایی در انجام این فرآیند قدردانی می‌نمایم.

وی افزود: در سال ۹۸ با تلاش همکاران سازمان سرعت بیشتری در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردولتی سراسر کشور صورت گرفت که با استفاده از منابع داخلی سازمان مبلغی حدود ۱۰هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۸ از این بابت ۹۸ پرداخت شد.

سالاری خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات موجب ارتقا اعتبار دفترچه‌های درمانی بیش از ۴۳ میلیون بیمه شده سازمان خواهد داشت و با تقویت توان مالی این مجموعه ها موجب بهبود خدمت رسانی آنها به عموم مردم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اولین برنامه عمومی خود در سال جدید در بازدید از بیمارستان رسول اکرم، گفت: فعالیت کادر درمانی، اداری و خدماتی کشور در این شرایط معنایی جز ایثار و خدمت فداکارانه ندارد و باید ضمن قدردانی از آنها، شرایط را برای فعالیت تسهیل و مشکلاتشان را کاهش دهیم.

Share