قابل توجه علاقه‌مندان به مسافرت؛

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی، سریلانکا و بالی

تکوش‌آداسی(قوش‌‌آداسی) به معنای جزیره پرنده است که در نوار ساحلی دریای اژه واقع شده ‌است. شهری که از لحاظ جغرافیایی در کانون مراکز مهم گردشگری ترکیه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تکوش‌آداسی(قوش‌‌آداسی) به معنای جزیره پرنده است که در نوار ساحلی دریای اژه واقع شده ‌است. شهری که از لحاظ جغرافیایی در کانون مراکز مهم گردشگری ترکیه قرار گرفته است. در فصل بهار و تابستان سفرهایی با قایق‌های موتوری از بندر کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس برگزار می‌شود. یکی دیگر از جاذبه های این بندر تور های آبی هستند که توسط قایق‌های تفریحی مدرن برگزار می‌شوند. ساحل کوش آداسی توانسته با رونق روزافزون صنعت گردشگری در سه دهه گذشته و با کمک گرفتن از موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، به مقصدی محبوب برای گردشگری در فصول مختلف تبدیل شود. تور کوش آداسی یکی  از پیشگامان اصلی صنعت توریسم ترکیه و از اولین مقاصد گردشگری در این کشور است. بر اساس گزارش های کمیسیون گردشگری اروپا (ETC)، کوش آداسی ۵% از سهم صنعت گردشگری ترکیه را به خود اختصاص می­دهد یعنی؛ هر سال نزدیک به ۰.۵ میلیون گردشگر خارجی به کوش آداسی سفر می­کنند.

دیدنی‌های تور کوش آداسی را بشناسید

این شهر به عنوان یکی از مهم ترین ایستگاه های کشتی کروز دنیا، برنامه ها و تورهای تفریحی متنوعی را برگزار می­کند و با ارائه آپشنهای(گزینه های) تفریحی گوناگون، سفر خوشی را برای گردشگران در ایام مختلف سال رقم می­زند.

با انتخاب کوش آداسی با یک تیر دو نشان زده اید؛ چرا که در این سفر، هم می­توانید هیجان تفریحات ساحلی و آبی را تجربه کنید و هم می­توانید سفری آرامش بخش در هتل های لوکس و سواحل زیبای آن داشته باشید. البته از جاذبه های تاریخی این شهر هم نباید غافل شد؛ بازمانده های شهر افسوس (Ephesus)، کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، ویرانه های مقبره معروف آپولو, ، پرین، مقبره حضرت مریم، مقبره آرتمیس، غار اصحاب کهف، میلتوس و …از دینی ترین آثار تاریخی این شهر هستند

دیدنی های کوش آداسی تنها به موارد بالا ختم نمی­شود و می­توان به مواردی از جمله؛ چشمه های آب گرم پاموک کاله که یکی از زیباترین چشمه­های طبیعی آب­گرم جهان هستند اشاره کرد. غار کاراجا, پارک ملی دلتای آیدین، غار سیرتلانینی و دو پارک آبی اصلی آدالند و آکوا پارک هستند از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری کوش آداسی هستند. خرید تور کوش آداسی در تمام فصول سال امکان پذیر است و با توجه به جاذبه های گردشگری زیاد و جذاب این شهر، همچنین آب و هوایی دلپذیر آن در تمام طول سال، جذابیت خود را برای حفظ خواهد کرد.

تور سریلانکا

سریلانکا کشوری در جنوب شرقی آسیا است و پایتخت این کشور شهر کلمبو می­باشد. کلمبو بزرگترین شهر سریلانکا است که  با وجود سواحلی با آب های شفاف و  زلال , باشگاه گلفی با قدمت ۱۳۰ سال, معابد زیبا، قدیمی و خاص با معماری های شگفت انگیز و عجیب و همچنین برج‌های‌ بلند و مدرن، مانند ساختمان‌های تجارت جهانی در همسایگی این معابد قرار دارند.گردشگران همواره جذب مقاصدی می­شوند که در کنار تاریخی بودن از بافت مدرن و امکانات کافی برخوردار باشد و تلفیق مدرنیته و سنت در کلمبو به خوبی گردشگران را به خود جذب کند.

شهر کوچک بنتونا یکی دیگر از شهرهای سریلانکاست که علی رغم کوچکی و کم جمعیت بودن جاذبه های گردشگری خاص خود را دارد، مانند؛ سواحل شنی شگفت انگیز، رودخانه های فوق­العاده, سواحل شنی شگفت انگیز  در کنار آب و هوایی معتدل و  مطلوب در تمام طول سال , رستوران های محلی با غذاهای لذیذ.

شهر دیگر سریلانکا کندی است، شهر عجایب و شگفتی‌ها که  مملو از از آثار تاریخی و میراث مذهبی است. از افسانه ها ی متعدد و طبیعت بکر و زیبای آن که بگذریم، فستیوال‌های شاد و هیجان‌انگیز دز طول سال در این شهر برگزار می­شود. است که هرسال گردشگران زیادی را به سمت تور سریلانکا جذب میکند.

جاذبه­‌های طبیعی و گردشگری سریلانکا

سریلانکا چشم­اندازهای بسیار زیبا و محسور کننده­ای دارد. گروهی از مردم باور دارند که سریلانکا بهشتی استه که در کتاب مقدس وعده داده شده است. افسانه‌هایی در بین مردم وجود دارد که می­گویند سریلانکا همان جایی است که برای نخستین بار آدم و حوا در آن بر روی  زمین فرود آمدند.

تنوع گیاهی و حیوانی زیادی در سریلانکا به چشم می­خورد که مثال زدنی است و مناظر طبیعی این کشور در کل جهان نادر و کمیاب هستند. در این کشور می­توانید ۲۰ نوع مزه ی متفاوت موز را بچشید و تنوع میوه‌ها در این کشور باور نکردنی است.

یکی از معروف ترین جاذبه‌های گردشگری که در تور سریلانکا می­توانید از آن دیدن کنید، کوه باشکوه سیگیریا(Sigiriya ) است که قلعه­ای سنگی بر روی قله ی آن ساخته شده است. این قلعه برای سالیان طولانی پناهگاهی امن برای پادشاه بوده است.

از دیگر جذابت های سریلانکا می­توان به معبد کلانیا در کلمبو،باغ بریف بنتوتا، کندی‌وار در شهر کندی، معبد بودای بنتوتا، سافاری در رودخانه، دریاچه بیرا در کلمبو،دریاچه‌ی کندی در شهر کندی، معبد دندان مقدس در کندی، معبد گانگارامایا در کلمبو، دامبولا، سیگیریا، پولوناروا و …. اشاره کرد.

بالی کجاست؟

 استان بالی جزیره­ی کوچکی در دل بزرگ­ترین مجمع­الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی می­باشد. بالی را تعداد بی­شماری از ویژگی­های مثبت از دیگر نقاط جهان متمایز می­باشد. به همین دلیل در سال­های اخیر توجه گردشگران زیادی از آمریکا و استرالیا به این مقصد گردشگری زیبا جذب شده­است. طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع ودنیای منحصر به فرد زیر آب، شالیزارها و آبشارها، سنت ها و رسوم این جزیره، برخی از گنجینه­های ارزشمندی هستند که می­تواند هرکسی را از هر جای کره­ی خاکی به سمت تور بالی بکشاند.

آتش فشان ها بالی فعال هستند و خاک این سرزمین برای کشاورزی بسیار حاصل­خیز است.

جاذبه­‌های گردشگری بالی

جاذبه های طبیعی و گردشگری در بالی تمامی ندارند. خاک، آب این جزیره­‌ی زیبا هم جاذبه­‌ی گردشگری محسوب می­شود. کیلومترها سواحل شنی و مرجانی، مزراع زیبای پله پله برنج در دامنه ها، آتشفشانهای فعال با شکوه، غارهای مرموز و جنگل های بارانی گرمسیری شاداب و تنوع زیاد گونه­های جانوران و گیاهی در دسته­ی جاذبه­های گردشگری طبیعی بالی قرار می­گیرند. بیشتر بازدید کنندگان اقرار می­کنند که جاذبه های گردشگری اصلی در بالی از فرهنگ گوناگون و پیچیده آن نشأت گرفته است٬ این جاذبه­ها شامل معابد و قصرهای خیره کننده، موسیقی گاملان و رقص های سنتی است که از حماسه های هندو الهام گرفته شده و همچنین نقاشی های تزئینی، پیکره های سنگی، منبت کاری٬ ظروف نقره و منسوجات هستند. میراث این شهر را می­توان در موزه هایی چون: موزه هنر آگونگ رای، موزه هنر نکا و موزه پوری لوکیسان نیز یافت. تور بالی(سرزمین خدایان) از تور های هیجان انگیزی است که هر ماجراجویی در سفرهایش به دنبالش است.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com

Share