استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مطرح کرد؛

تعطیلی مراکز خرید و بازارهای سرپوشیده تا ۱۳ فروردین|ضرورت اجتناب از تجمعات مردمی

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت و تخصیص ۳۰ میلیارد تومان دیگر به بخش درمان تأمین اجتماعی استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع غروب شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فعالان اقتصادی براساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید» با فعالیت‌های جهادگرانه متناسب با نیاز امروزمان، بخش‌های اقتصادی و تولیدی را در ماه‌های آینده رونق بخشند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد همکاری تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان برای اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، اقدامات خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در اولین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان در سال جدید، لازم می دانم ضمن مسئلت رحمت واسعه الهی برای همه درگذشتگان متأثر از این بیماری و علو درجات برای شهدای عرصه سلامت، از تلاشگران این جبهه خصوصا کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی و انتظامی و نیز از فداکاری های کادر درمان تأمین اجتماعی تشکر و قدردانی کنم.

وی ادامه داد: کادر درمان تأمین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت پا به پای کادر درمان دولتی و خصوصی استان، فداکاری و جانفشانی هایی از خود بروز دادند که اطمینان دارم در تاریخ این مرز و بوم، ثبت و ضبط خواهد شد و مردم قدرشناس گیلان هرگز فراموش نخواهند کرد.

استاندار گیلان با یادآوری اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از همان روزهای ابتدایی اسفندماه برای هرگونه همکاری و حمایت از کادر درمان استان گفت: از نخستین روزها مشاهده کردیم که هم تجهیزات به مجموعه تأمین اجتماعی استان گسیل شد و هم درخصوص اقلام حفاظتی کادر درمان که کمیاب بود، کمکی ویژه گردید.

وی در خصوص تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تأمین اجتماعی گفت: انتظار داریم ۱۰ برابر آنچه که طی یک ماه گذشته به این بخش کمک شد؛ و در واقع به میزان ۳۰ میلیارد تومان به گیلان برای خرید ملزومات و برنامه هایی که اولویت معاونت درمان تأمین اجتماعی است، کمک شود.

استاندار گیلان با اغتنام فرصت از سفر دکتر سالاری برای توسعه بیمارستان رسول اکرم رشت و افزایش تخت ها و بخش ها، این امر را هدیه دیگری برای مردم استان و رهآورد سفر دکتر سالاری به گیلان عنوان کرد.

وی با یادآوری اینکه کرونا یک بیماری جهانی است و همانطور که پیشتر نیز گفته بودم ایران نه اولین کشور درگیر این ویروس بوده و نه آخرین کشور خواهد بود؛ افزود: مستندات و آمار نشان می دهد در هر کشور، جامعه، استان و شهری که به توصیه های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه جدی تر صورت گرفته؛ آسیب ها کمتر و موفقیت ها بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در استان گیلان از همان ابتدا، آگاهی بخشی عمومی از طریق رسانه های گروهی، صدا و سیما و فعالان مدنی و اجتماعی مورد نظر و توجه قرار گرفت که در این راستا اکثریت مردم همکاری های خوبی با مسئولان و خدمتگزاران عرصه سلامت داشتند.

دکتر زارع اضافه کرد: امروز هم معتقدیم مهمترین عامل و بهترین شیوه برای حفظ سلامت و جان مردم، قطع حلقه انتشار این ویروس و بیماری و حضور در خانه به عنوان امن ترین و سالم ترین مکان محیطی و اجتناب از تجمعات مردمی و ترددهای غیر ضروری است.

وی به گزارش وزیر راه و شهرسازی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال، تردد خودروها و مسافران نسبت به مدت مشابه قبل به طور میانگین در کشور ۵۰ درصد کاهش داشته و البته در استان های شمالی از جمله گیلان، بیش از ۷۰ درصد بوده که این مهم؛ حاصل توجه به توصیه های بهداشتی کارشناسان است.

دکتر زارع گفت: ستاد ملی و هیأت دولت تصمیماتی اتخاذ کرده اند که به همه استان ها ابلاغ شده و ما هم به فرمانداران شهرستان ها اعلام کرده ایم تا با همکاری مردم، هماهنگی و همراهی اتاق های اصناف و اتحادیه های تولیدی و توزیعی، زمینه تجمعات مردمی را به حداقل برسانند که مهمترین آنها تعطیلی مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه است.

وی افزود: بدیهی است فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و پروتئینی و همه مراکزی که خدمات لازم را ارائه می دهند همچون داروخانه ها، مراکز عرضه تجهیزات پزشکی، بهداشتی و خدمات عمومی همه روزه باز خواهند بود.

دکتر زارع با اشاره به اجرای طرح بسیح ملی مبارزه با کرونا با همکاری مردم استان و فعالیت مستمر سه هزار و ۵۰۰ نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و حدود هشت هزار بسیجی گفت: تا زمان حاضر ۸۲ درصد مردم استان در این طرح مشارکت کرده اند و گیلان به عنوان پیشرو ترین استان شناخته شد.

وی با بیان اینکه قدردان اقشار گوناگون مردم از جمله فعالان اقتصادی اعم از تولیدکنندگان، اصناف مختلف و بازاریان به خاطر اجرای تصمیمات ستاد استان هستیم، گفت: عده‌ای از آنان با تغییر خط تولید و یا ایجاد خطوط تولید، رونق خوبی برای تولید ملزومات بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ژل‌ها و ماسک در مرکز استان، شهرستان ها و منطقه آزاد انزلی داشتند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتظار داریم براساس شعار راهبردی رهبر معظم انقلاب در سال جاری، شاهد جهش تولید در این بخش متناسب با نیاز امروزمان و سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی در ماه‌های آینده با فعالیت‌های جهادگرانه باشیم.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به مردم شریف گیلان اطمینان داد همانطور که از ابتدای این واقعه، خدمتگزاران مردم خصوصاً دست اندرکاران امر بهداشت و درمان و تامین کنندگان اقلام مرتبط، به طور شبانه روزی برای خدمت بهتر تلاش مجدانه داشته اند و هیچ ساعت، روز و شبی برای آنان تعطیلی و مرخصی معنی نداشته؛ اکنون در آتیه نیز تا شکست کامل کرونا، این مبارزه و مقابله به طور جدی ادامه خواهد داشت.

Share